Sınav  Stresinin  Giderilmesi İçin  Kullanılabilecek  Pratik  Öneriler

       Hellyer, Robinson  ve Sherwood, 2001; Coman ve  Heavers, 1998):
  • Sınav  öncesi  sınavla ilgili olarak, arkadaşlarınızla bir takım felaket  senaryoları geliştirmeyin,
  • Sınav  gecesi  her zamanki gibi, ( ortalama 7-8 saatlik) uyuyarak sınava  gelin,
  • Sınav  öncesi iyi bir kahvaltı yapın, eğer  sınav öğleden sonra yapılacaksa  uygun bir yemek yemeye özen gösterin ve bol su için  ancak bu arada sınavdan hemen önce tuvalete gitmeyi de ihmal etmeyin),
  • Sınav  öncesi ağır yemekler yemeyin, ancak beyin ve vücut fonksiyonlarının en iyi şekilde yapılabileceği düzeyde kalori alımını da ihmal etmeyin.
  • Hayvansal yağlar, asitli yiyecekler ve meşrubatlar  ( kahve ve kolalar) uygun beslenmeyi sağlamaz ve midenizi bozabilir,
  • Spor bir taraftan stresinizi azaltırken diğer taraftan düşünme gücünüzü uyarır,
  • Sınavdan önce bir duş alabilirsiniz,
  • Sınava geç kalmamaya çalışın, sınava gelirken acele etmeyin,
  • Sınav öncesi kendinize dinlenmek ve sakinleşmek için zaman ayırın,
  • Sınav  öncesi sınav stresine sahip arkadaşlarınız varsa onları izlemeyin ancak rahat  ve sakin arkadaşlarınız varsa onları özellikle izleyin ( Sınav kaygısının bulaşıcı olduğunu unutmayın),
  • Hem çevrenizle hem de kendinizle ilgili olumlu tutumlar geliştirmeye çalışın,
  • Sınav öncesi veya sınav sırasında heyecanlandığınızı fark ettiğinizde, hissettiğiniz bu heyecanın doğal bir heyecan olduğunu ve sınava giren her aday gibi bu heyecanı sizin de hissettiğinizi düşünün ve heyecanı kendinize yasaklamayın,
  • Sınavda yanınızda bir saat  bulunduran, zamanınızı planlayın ve ölçülü adımlarla sınavınızı sürdürün,
  • Stres dolu duygularınıza ve kendinize  değil, sınava odaklanmaya çalışın,
  • Başkalarını sınavın başında hemen yazamya yöneldiklerini gördüğünüzde kendinizin henüz bir şey yapamadığınızı düşünüp paniklemeyin,
  • Kendinizin olumsuz olduğunu düşündüğünüz yönlerinizi başkalarıyla kıyaslarsanız  güveninizin azalacağını bilin.
  • Eğer bir cevabı hatırlamıyorsanız paniklemeyin, hemen başka bir soruya geçin, cevap büyük bir ihtimalle diğer soruları çözerken aklınıza gelecektir.
  • Başkaları sınavı sizden önce bitirirse kaygılanmayın, 
                                                                  Kutlu,Oğuz Eylül (2003) Okulda ve Sınavlarda Adım Adım Başarı
                                                                  Psikolog mükafat  C. Bozkurt