Bitki Koruma Pr. (102910516)
Akredite
TYÇ

Akredite Program
Bu program
ZİDEK
tarafından akredite edilmiştir.
Program Akreditasyonu; bir akreditasyon kuruluşu tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş, akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen değerlendirme ve dış kalite güvence sürecini ifade etmektedir.

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
Bu program TYÇ etiketine sahiptir.
TYÇ (Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi) etiketi, bu programın ulusal yeterlilikler çerçevesinde yer aldığını ve belirli eğitim standartlarına uygun olduğunu gösterir. Bu etiket, öğrencilere seçtikleri programların kalite ve standartlarını, iş piyasasındaki geçerliliğini ve uluslararası düzeyde tanınırlığını garanti eder. TYÇ etiketi, öğrencilerin mezun olduktan sonra sahip olacakları yeterliliklerin iş dünyasında ve akademik çevrelerde tanınmasını ve kabul görmesini sağlar, böylece kariyer ve eğitim hayatlarında önemli bir avantaj sunar. Detaylı bilgi

Genel Bilgiler

  • Kontenjan 30 (2024 Yılı)
  • Okul Bir. Kon. 1 (2024 Yılı)
  • Deprem Kon. 8 (2024 Yılı)
  • MEB Kon. 0 (2024 Yılı)
  • 35 Yaş Kadın Kon. 0 (2024 Yılı)
  • Öğrenim Süresi 4 Yıl
  • Öğrenim Düzeyi Lisans
  • Öğrenim Türü Örgün Öğretim
  • Puan Türü Sayısal
  • Taban Puanı 321,0947 (2023 Yılı)
  • Taban Baş. Sırası 257984 (2023 Yılı)

Yararlı Bağlantılar


Program Hakkında Bilgi

"Bitki Koruma Bölümü, 17.03.1970 tarihinde Bitki Koruma Kürsüsü olarak kurulmuş olup, 1982 yılında Bitki Koruma Bölümü'ne dönüşmüştür. Bugün Bitki Koruma Bölümü Entomoloji ve Fitopatoloji olmak üzere iki ayrı anabilim dalı olup, Entomolojide; böcekler, akarlar ve nematodlar ve Fitopatolojide ise funguslar, bakteriler, virüsler, yabancı otlar ve biyoteknoloji üzerinde çalışmalar sürdürülmektedir. Lisans eğitimine 1980-1981 yılında 11 öğrenci ile başlamıştır. Bu gün bölüm lisans öğrencilerine 99 ayrı ders okutulmaktadır. Bölümde Fen Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak Yüksek Lisans ve Doktora eğitimi de sürdürülmekte olup, şu anda 84 Yüksek Lisans ve Doktora öğrencisi bulunmaktadır. Bölümde 62 Yüksek Lisans ve 30 Doktora dersi verilmekte olup, bu dersler aynı zamanda diğer bölüm öğrencilerine de açıktır. Bölüm kurulduğundan bu yana başta bölgemizin önemli kültür bitkileri olan turunçgil, pamuk, hububat, meyve-bağ ve sebzeler olmak üzere, bitkilerde önemli kayıplara neden olan böcek, akar, nematod, virüs, bakteri, fungus ve yabancı otlar üzerine çalışmalar sürdürülmektedir. Tarım alanlarında çok önemli verim kayıplarına neden olan hatta bazı durumlarda tarımsal üretimi sınırlandıracak boyutta zarar oluşturan bu organizmalara karşı en uygun mücadele yöntemleri, çevre kirliliği, doğal denge ve ekonomi göz önünde bulundurularak araştırılmakta ve uygulamaya aktarılmaktadır. Diğer taraftan da tarım sektöründe Bitki Koruma alt programından mezun olacak Ziraat Mühendisi yetiştirip sektörün ihtiyacını karşılanmaktır.

Çalışma Konuları

Bitki Koruma Bölümü iki anabilim dalına ayrılmaktadır.

Entomoloji Anabilim Dalı: Tarım alanlarında zararlı olan böcek, akar (örümcek), nematod türlerinin belirlenmesi, teşhisi, biyolojisi ve bunlara karşı entegre mücadele yöntemlerinin geliştirilmesine yönelik araştırmalar yürütmektedir.

Fitopatoloji Anabilim Dalı: Tarım alanlarında zarar oluşturan virüs, bakteri ve fungus gibi hastalık etmenleri ile yabancı otları ve mücadeleleri araştırılır. Ayrıca virüsten ari turunçgil fidanı yetiştiriciliği ve biyoteknolojik yöntemler kullanılarak hastalık, zararlılara ve çevre faktörlerine dayanıklı bitki çeşitlerin geliştirilmesi konularında da çalışmalar yürütülmektedir.

Ülke Tarımına ve Çukurova Bölgesine Yaptığı Katkılar

Bitki koruma bölümü kurulduğundan bu güne Çukurova bölgesinde karşılaşılan bitki sağlığı konusundaki sorunları çözmeyi ilke edinmiştir. Bu sorunları çözmek için TUBİTAK, DPT gibi kurumlara çok sayıda projeler sunarak başarıyla bu projeleri tamamlamıştır. Bu projelerin sonuçlarını gerek ulusal gerekse uluslar arası dergilerde, sempozyumlarda ve kongrelerde yayınlayarak bilim dünyasına ve Türkiye ekonomisine önemli katkılarda bulunmuştur."



Bu Programı Neden Tercih Etmelisiniz

"Bölümümüz tarımsal alanda işlev yürüten çiftçilerimiz, ziraat mühendislerimiz ve akademisyenlere tarım alanındaki yeni bilimsel gelişmelere üretim ve kaliteyi artırmaya yönelik yeni teknikleri benimsetmeyi ve bunları tarım alanındaki tüm çalışanlarla bir koordinasyon içinde yürütmeyi ilke edinmiştir.
Bitki Koruma Bölümü bitki sağlığına ilişkin olarak bünyesinde tüm konularda çalışabilecek yeterli donanım ve akademik yapıya sahip kaynakları bünyesinde değer olarak barındırmaktadır. Bitki koruma bölüm hedeflerimiz kurulduğundan bu güne Çukurova bölgesinde karşılaşılan bitki sağlığı konusundaki sorunları sürdürülebilir olarak çözmeyi ilke edinmiştir. "


YÖK Atlas verileri (2023)

Genel Bilgiler
Bitki Koruma
ÖSYM Program Kodu102910516
Üniversite TürüDevlet
ÜniversiteÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Fakülte / YüksekokulZiraat Fakültesi
Puan TürüSAY
Burs TürüÜcretsiz
Genel Kontenjan30
Okul Birincisi Kontenjanı1
Toplam Kontenjan **39
Genel Kontenjana Yerleşen30
Okul Birincisi Kontenjanına Yerleşen1
Toplam Yerleşen39
Boş Kalan Kontenjan0
İlk Yerleşme Oranı%100,0
Yerleşip Kayıt Yaptırmayan0
Ek Yerleşen0
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *303,51497
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *---
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *253.780
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *---
2024 Tavan Puan(0,12) *358,44692
2024 Tavan Başarı Sırası(0,12) *134.495
2023'de Yerleşip 2024'de OBP'si Kırılarak Yerleşen Sayısı *6
Yerleşenlerin Ortalama OBP'si *439,67197
Yerleşenlerin Ortalama Diploma Notu *87,9
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) / ilk (tavan) kişinin değeridir.
**: Toplam Kontenjan = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.
Kontenjan, Yerleşme ve Kayıt İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Yerleşme Oranı % Kesin Kayıt Yaptıran Kazanıp Kayıt Yaptırmayan
Genel 30 30 %100,0 39 0
Tübitak ---
Engelli ---
Okul Birincisi 1 1
Toplam * 39 39
*: Toplam = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.


Not: Programa ek yerleştirme ile 0 kişi yerleşmiştir.
Yerleşenlerin Cinsiyet Dağılımı
Sayı % Oran
 Kız 10 % 25,6
 Erkek 29 % 74,4
Yerleşenlerin Geldikleri Coğrafi Bölgeler
Yerleşen Sayısı % Oran Cinsiyet
Aynı Şehir 15 % 38,5 13 Erkek/2 Kız
Farklı Şehir 24 % 61,5 16 Erkek/8 Kız


Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 39 % 100
Ege 1 % 2,6
Akdeniz 29 % 74,4
İç Anadolu 3 % 7,7
Güneydoğu Anadolu 6 % 15,4

Yerleşenlerin Geldikleri İller
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam
39 % 100
Adana
15 % 38,5
Mersin
6 % 15,4
Gaziantep
5 % 12,8
Hatay
3 % 7,7
Aksaray
2 % 5,1
Kahramanmaraş
2 % 5,1
Osmaniye
2 % 5,1
Adıyaman
1 % 2,6
Antalya
1 % 2,6
İzmir
1 % 2,6
Konya
1 % 2,6

Yerleşenlerin Öğrenim Durumu
Öğrenim Durumu Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 39 % 100
Liseden yeni mezun, YKS ye ilk defa girdi 12 % 30,8
Liseden mezun, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti 25 % 64,1
Üniversitede öğrenci iken sınava girip buraya yerleşti 1 % 2,6
Bir üniversiteden daha önce mezun olmuş --- ---
Diğer 1 % 2,6
Yerleşenlerin Liseden Mezuniyet Yılları
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 39 % 100
2024 12 % 30,8
2023 15 % 38,5
2022 10 % 25,6
2020 1 % 2,6
2019 1 % 2,6

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Alanları
Lise Alanı Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 39 % 100
(9008)Alanı Yok 30 % 76,9
(6303)Fen Bilimleri 6 % 15,4
(6312)Fen Ve Sosyal Bilimler Programı 2 % 5,1
(6026)İmam Hatip 1 % 2,6

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Grubu / Tipleri

Genel Liseler Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise / Özel Anadolu Lisesi 8 % 20,5
Fen Lisesi 4 % 10,3
Lise Programı 4 % 10,3
Özel Fen Lisesi 2 % 5,1
Anadolu Lisesi (Y.Dille Öğretim Yapan Resmi Liseler) 18 % 46,2
Meslek Lisesi Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Anadolu İmam Hatip Lisesi 3 % 7,7
Önemli Açıklama: ÖSYM’nin gruplandırmasına göre,

Genel Lise grubu; Lise, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise, Özel Lise, Anadolu Lisesi, Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise, Fen Lisesi, Özel Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Spor Lisesi, Askerî Lise, Polis Koleji, Akşam Lisesi, Özel Akşam Lisesi, Açıköğretim Lisesi (lise programı), Çok Programlı Lise (lise programı, lise programı-Yabancı Dil Ağırlıklı), Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Özel Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi, Özel Anadolu Öğretmen Lisesi, Öğretmen Lisesi, Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsünü kapsamaktadır.

Meslek Lisesi grubu; Ticaret Meslek Liseleri, Teknik Liseler, Endüstri Meslek Liseleri, Kız Meslek Liseleri, Sağlık Meslek Liseleri, Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri, Sekreterlik Meslek Liseleri, İmam Hatip Liseleri, Açıköğretim Lisesi (Meslek Lisesi programları), İşitme Engelliler Meslek Lisesi, Çok Programlı Liseler (Meslek Lisesi programları), Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi (METEM) ve diğer meslek liseleri ile Astsubay Hazırlama Okullarını kapsamaktadır

(Kaynak: 2024 YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu)
Yerleşenlerin Mezun Oldukları Liseler
Öğrenim Durumu
Lise Toplam Lise'den Yeni Mezun Önceki Mezun
Toplam 39 12 27
HASAN ALİ YÜCEL ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - ŞEHİTKAMİL) 1 0 1
HASAN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - NİZİP) 1 0 1
KARATAY ANADOLU LİSESİ (ANTALYA - KEPEZ) 1 0 1
MİMAR AHMET KÖŞKER ANADOLU LİSESİ (KONYA - EREĞLİ) 1 0 1
ORTAKÖY ŞEHİT RİFAT KAHYAOĞLU ANADOLU LİSESİ (AKSARAY - ORTAKÖY) 1 0 1
ÖZEL ALTIN KUPA ANADOLU LİSESİ (MERSİN - YENİŞEHİR) 1 0 1
ÖZEL ÇAĞ FEN LİSESİ (MERSİN - TARSUS) 1 0 1
ÖZEL GAZİANTEP BAL ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - ŞEHİTKAMİL) 1 1 0
ÖZEL GÜNDOĞDU FEN LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
ÖZEL KADİRLİ ÇUKUROVA ARTI KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - KADİRLİ) 2 0 2
AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ( - MERKEZE BAĞLI TAŞRA) 4 1 3
ÖZEL KOZAN KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - KOZAN) 1 1 0
ÖZEL PAYAS ÇÖZÜM AKADEMİ ANADOLU LİSESİ (HATAY - PAYAS) 1 0 1
ÖZEL YENİ ADANA ORTADOĞU ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
ÖZEL YENİLİK AKADEMİ ANADOLU LİSESİ (MERSİN - YENİŞEHİR) 1 0 1
PAZARCIK ANADOLU LİSESİ (KAHRAMANMARAŞ - PAZARCIK) 1 0 1
PİRİ REİS ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 1 0
SEYHAN DANİŞMENT GAZİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 1 0
SEYHAN HACI HATİCE TURGUT ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 1 0
SİLİFKE FEN LİSESİ (MERSİN - SİLİFKE) 1 0 1
SULTANHANI ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (AKSARAY - SULTANHANI) 1 0 1
AKENERJİ ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (HATAY - ERZİN) 1 1 0
ŞEHİT ALBAY İBRAHİM KARAOĞLANOĞLU ANADOLU LİSESİ (İZMİR - TİRE) 1 0 1
ŞEHİT CUMA AKIL ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (GAZİANTEP - ŞAHİNBEY) 1 0 1
TARSUS ŞEHİT HALİL ÖZDEMİR FEN LİSESİ (MERSİN - TARSUS) 1 0 1
YENİŞEHİR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (MERSİN - YENİŞEHİR) 1 1 0
YÜREĞİR HALICILAR ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 2 0 2
BESNİ MUSTAFA ERDEMOĞLU ANADOLU LİSESİ (ADIYAMAN - BESNİ) 1 1 0
ECZACI BAHATTİN-SEVİNÇ ERDİNÇ FEN LİSESİ (ADANA - CEYHAN) 1 1 0
ELBİSTAN ANADOLU LİSESİ (KAHRAMANMARAŞ - ELBİSTAN) 1 1 0
ERMENEK UYSAL-HASAN KALAN FEN LİSESİ (KARAMAN - ERMENEK) 1 0 1
FATİH ANADOLU LİSESİ (ADANA - KOZAN) 2 0 2
GÜLŞEN BATAR ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - ŞAHİNBEY) 1 1 0
Önemli Açıklama:

Aynı kod ile birden çok lise olması durumunda, bunlar / işareti ile ayrılarak bir arada verilmiştir. (Kaynak: 2019 YKS Ortaöğretim Kurumları Kitapçığı)
Yerleşen Okul Birincileri
Yerleşen Sayısı
Toplam 1
Genel ---
Okul Birincisi 1
Şehit-Gazi Yakını ---
Depremzede ---
Otuz Dört Yaş Üstü Kadın ---

Kont. Türü Geldiği Lise
Okul Birincisi 318923-AKENERJİ ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (HATAY - ERZİN)
Taban Puan ve Başarı Sırası İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Sayısı Yerleşen Son Kişinin Puanı *
Genel Kontenjan 30 30 303,51497
Okul Birincisi Kontenjanı 1 1 262,24274

Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *
Kontenjan Yerleşen Sayısı 0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Katsayı ile
Genel Kontenjan 30 30 253.780 ---
Okul Birincisi Kontenjanı 1 1 438.977 ---
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler dışında.
Yerleşen Son Kişinin Profili
Öğrenim Durumu Liseden mezun, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti
Liseden Mezuniyet Senesi 2023
Lise Alanı (9008) Alanı Yok
Yerleştiği Puan* 303,51497
Yerleştiği Başarı Sırası* 253.780
Yerleştiği Katsayı 0,12 Katsayı
Ortaöğretim Başarı Puanı 406,718
Diploma Notu 81,3
Cinsiyeti Kız
Geldiği İli Aksaray
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) kişinin değeridir.
Yerleşenlerin YKS Net Ortalamaları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Ortalama OBP 439,672 ---
Yerleşen 30 ---
TYT Temel Matematik (40 soruda) 16,8 ---
TYT Fen Bilimleri (20 soruda) 8,9 ---
TYT Türkçe (40 soruda) 23,9 ---
TYT Sosyal Bilimler (20 soruda) 11,3 ---
AYT Matematik (40 soruda) 9,5 ---
AYT Fizik (14 soruda) 4,7 ---
AYT Kimya (13 soruda) 3,5 ---
AYT Biyoloji (13 soruda) 4,7 ---

 Tüm "Bitki Koruma"
Programlarının Net Sihirbazı için Tıklayın


Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Puanları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 30 ---
Ortalama OBP 439,672 ---
TYT 376,731 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 30 ---
En Düşük OBP 354,150 ---
TYT 325,952 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Başarı Sıraları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 30 ---
TYT 295.873 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 30 ---
TYT 596.832 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin OBP eklenmeden başarı sıraları dikkate alınmıştır.
Ülke Genelinde Tercih Edilme İstatistikleri
Toplamda Tercih Eden Aday Sayısı 970
Bir Kontenjana Talip Olan Aday Sayısı 24,9
Ortalama Tercih Edilme Sırası 6,3
Birinci Sırada Tercih Eden Sayısı 265 % 27,3
İlk Üç Sırada Tercih Eden Sayısı 435 % 44,8
İlk Dokuz Sırada Tercih Eden Sayısı 736 % 75,9

Tercih Sırası Aday Sayısı
1 265
2 85
3 85
4 90
5 57
6 49
7 42
8 30
9 33
10 ve Sonrası 234
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihlerine Yerleşti?
Programa Yerleşen Sayısı 39
Birinci Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 16 % 41,0
İlk Üç Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 28 % 71,8
İlk On Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 35 % 89,7
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihinde Yerleşti 4,0

Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
1 16
2 8
3 4
4 3
5 ---
6 1
7 1
8 1
9 1
10 ---
11 1
12 ---
Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
13 1
14 ---
15 ---
16 ---
17 ---
18 ---
19 ---
20 ---
21 ---
22 ---
23 1
24 1

Öğretim Üyesi Sayısı ve Unvan Dağılımı
Ünvan Akademisyen Sayısı
Profesör12
Doçent5
Doktor Öğretim Üyesi3
Toplam20
Önemli Açıklama:

Bu tablodaki veriler, ÖSYM’nin 2024 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ndan alınmıştır. Kılavuzda sadece fakültelerdeki lisans programları için değerler bulunmaktadır.
Kayıtlı Öğrenci Sayısı
Kayıtlı Öğrenci Sayısı % Oran
Toplam 337 % 100,00
Kız 83 % 24,63
Erkek 254 % 75,37
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Programdan Mezun Olan Öğrenci Sayıları
Mezuniyet Yılı Toplam Erkek Kız
2023 60 41 19
2024 10 9 1
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Değişim Programı ile Giden/Gelen Öğrenci Sayıları
Değişim Programı Giden Gelen
Erasmus 2 0
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Yatay Geçiş ile Gelen/Giden Öğrenci Sayıları
Yatay Geçiş ile Gelen Öğrenci
2023 2024
9 ---

Yatay Geçiş ile Giden öğrenci bilgisi bulunmamaktadır.

Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.