Bitki Koruma Pr. (102910516)
Akredite
TYÇ

Akredite Program
Bu program
ZİDEK
tarafından akredite edilmiştir.
Program Akreditasyonu; bir akreditasyon kuruluşu tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş, akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen değerlendirme ve dış kalite güvence sürecini ifade etmektedir.

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
Bu program TYÇ etiketine sahiptir.
TYÇ (Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi) etiketi, bu programın ulusal yeterlilikler çerçevesinde yer aldığını ve belirli eğitim standartlarına uygun olduğunu gösterir. Bu etiket, öğrencilere seçtikleri programların kalite ve standartlarını, iş piyasasındaki geçerliliğini ve uluslararası düzeyde tanınırlığını garanti eder. TYÇ etiketi, öğrencilerin mezun olduktan sonra sahip olacakları yeterliliklerin iş dünyasında ve akademik çevrelerde tanınmasını ve kabul görmesini sağlar, böylece kariyer ve eğitim hayatlarında önemli bir avantaj sunar. Detaylı bilgi

Genel Bilgiler

  • Kontenjan 30 (2025 Yılı)
  • Okul Bir. Kon. 1 (2025 Yılı)
  • Deprem Kon. 3 (2025 Yılı)
  • MEB Kon. 0 (2025 Yılı)
  • 35 Yaş Kadın Kon. 0 (2025 Yılı)
  • Öğrenim Süresi 4 Yıl
  • Öğrenim Düzeyi Lisans
  • Öğrenim Türü Örgün Öğretim
  • Puan Türü Sayısal
  • Taban Puanı 303,515 (2024 Yılı)
  • Taban Baş. Sırası 253780 (2024 Yılı)

Yararlı Bağlantılar


Program Hakkında Bilgi

"Bitki Koruma Bölümü, 17.03.1970 tarihinde Bitki Koruma Kürsüsü olarak kurulmuş olup, 1982 yılında Bitki Koruma Bölümü'ne dönüşmüştür. Bugün Bitki Koruma Bölümü Entomoloji ve Fitopatoloji olmak üzere iki ayrı anabilim dalı olup, Entomolojide; böcekler, akarlar ve nematodlar ve Fitopatolojide ise funguslar, bakteriler, virüsler, yabancı otlar ve biyoteknoloji üzerinde çalışmalar sürdürülmektedir. Lisans eğitimine 1980-1981 yılında 11 öğrenci ile başlamıştır. Bu gün bölüm lisans öğrencilerine 99 ayrı ders okutulmaktadır. Bölümde Fen Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı olarak Yüksek Lisans ve Doktora eğitimi de sürdürülmekte olup, şu anda 84 Yüksek Lisans ve Doktora öğrencisi bulunmaktadır. Bölümde 62 Yüksek Lisans ve 30 Doktora dersi verilmekte olup, bu dersler aynı zamanda diğer bölüm öğrencilerine de açıktır. Bölüm kurulduğundan bu yana başta bölgemizin önemli kültür bitkileri olan turunçgil, pamuk, hububat, meyve-bağ ve sebzeler olmak üzere, bitkilerde önemli kayıplara neden olan böcek, akar, nematod, virüs, bakteri, fungus ve yabancı otlar üzerine çalışmalar sürdürülmektedir. Tarım alanlarında çok önemli verim kayıplarına neden olan hatta bazı durumlarda tarımsal üretimi sınırlandıracak boyutta zarar oluşturan bu organizmalara karşı en uygun mücadele yöntemleri, çevre kirliliği, doğal denge ve ekonomi göz önünde bulundurularak araştırılmakta ve uygulamaya aktarılmaktadır. Diğer taraftan da tarım sektöründe Bitki Koruma alt programından mezun olacak Ziraat Mühendisi yetiştirip sektörün ihtiyacını karşılanmaktır.

Çalışma Konuları

Bitki Koruma Bölümü iki anabilim dalına ayrılmaktadır.

Entomoloji Anabilim Dalı: Tarım alanlarında zararlı olan böcek, akar (örümcek), nematod türlerinin belirlenmesi, teşhisi, biyolojisi ve bunlara karşı entegre mücadele yöntemlerinin geliştirilmesine yönelik araştırmalar yürütmektedir.

Fitopatoloji Anabilim Dalı: Tarım alanlarında zarar oluşturan virüs, bakteri ve fungus gibi hastalık etmenleri ile yabancı otları ve mücadeleleri araştırılır. Ayrıca virüsten ari turunçgil fidanı yetiştiriciliği ve biyoteknolojik yöntemler kullanılarak hastalık, zararlılara ve çevre faktörlerine dayanıklı bitki çeşitlerin geliştirilmesi konularında da çalışmalar yürütülmektedir.

Ülke Tarımına ve Çukurova Bölgesine Yaptığı Katkılar

Bitki koruma bölümü kurulduğundan bu güne Çukurova bölgesinde karşılaşılan bitki sağlığı konusundaki sorunları çözmeyi ilke edinmiştir. Bu sorunları çözmek için TUBİTAK, DPT gibi kurumlara çok sayıda projeler sunarak başarıyla bu projeleri tamamlamıştır. Bu projelerin sonuçlarını gerek ulusal gerekse uluslar arası dergilerde, sempozyumlarda ve kongrelerde yayınlayarak bilim dünyasına ve Türkiye ekonomisine önemli katkılarda bulunmuştur."



Bu Programı Neden Tercih Etmelisiniz

"Bölümümüz tarımsal alanda işlev yürüten çiftçilerimiz, ziraat mühendislerimiz ve akademisyenlere tarım alanındaki yeni bilimsel gelişmelere üretim ve kaliteyi artırmaya yönelik yeni teknikleri benimsetmeyi ve bunları tarım alanındaki tüm çalışanlarla bir koordinasyon içinde yürütmeyi ilke edinmiştir.
Bitki Koruma Bölümü bitki sağlığına ilişkin olarak bünyesinde tüm konularda çalışabilecek yeterli donanım ve akademik yapıya sahip kaynakları bünyesinde değer olarak barındırmaktadır. Bitki koruma bölüm hedeflerimiz kurulduğundan bu güne Çukurova bölgesinde karşılaşılan bitki sağlığı konusundaki sorunları sürdürülebilir olarak çözmeyi ilke edinmiştir. "


YÖK Atlas verileri (2024)

Genel Bilgiler
Bitki Koruma
ÖSYM Program Kodu102910516
Üniversite TürüDevlet
ÜniversiteÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Fakülte / YüksekokulZiraat Fakültesi
Puan TürüSAY
Burs TürüÜcretsiz
Genel Kontenjan30
Okul Birincisi Kontenjanı1
Toplam Kontenjan **34
Genel Kontenjana Yerleşen30
Okul Birincisi Kontenjanına Yerleşen1
Toplam Yerleşen34
Boş Kalan Kontenjan0
İlk Yerleşme Oranı100
Yerleşip Kayıt Yaptırmayan1
Ek Yerleşen1
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *323,89451
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *233.612
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *
2025 Tavan Puan(0,12) *411,73532
2025 Tavan Başarı Sırası(0,12) *85.210
2024'de Yerleşip 2025'de OBP'si Kırılarak Yerleşen Sayısı *---
Yerleşenlerin Ortalama OBP'si *433,22631
Yerleşenlerin Ortalama Diploma Notu *86,6
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) / ilk (tavan) kişinin değeridir.
**: Toplam Kontenjan = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.
Kontenjan, Yerleşme ve Kayıt İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Yerleşme Oranı % Kesin Kayıt Yaptıran Kazanıp Kayıt Yaptırmayan
Genel 30 30 100 34 1
Tübitak 0
Engelli 0
Okul Birincisi 1 1
Toplam * 34 34
Bu programa ayrıca TÜBİTAK başarısı nedeniyle 0 öğrenci doğrudan yerleştirilmiştir.
*: Toplam = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.


Not: Programa ek yerleştirme ile 1 kişi yerleşmiştir.
Yerleşenlerin Cinsiyet Dağılımı
Sayı % Oran
 Kız 9 % 26,5
 Erkek 25 % 73,5
Yerleşenlerin Geldikleri Coğrafi Bölgeler
Yerleşen Sayısı % Oran Cinsiyet
Aynı Şehir 10 % 29,4 7 Erkek/3 Kız
Farklı Şehir 24 % 70,6 18 Erkek/6 Kız


Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 34 % 100
Marmara 1 % 2,9
Akdeniz 26 % 76,5
İç Anadolu 3 % 8,8
Güneydoğu Anadolu 4 % 11,8

Yerleşenlerin Geldikleri İller
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam
34 % 100
Adana
10 % 29,4
Mersin
6 % 17,6
Antalya
3 % 8,8
Hatay
3 % 8,8
Osmaniye
3 % 8,8
Konya
2 % 5,9
Şanlıurfa
2 % 5,9
Adıyaman
1 % 2,9
İstanbul
1 % 2,9
Kahramanmaraş
1 % 2,9
Karaman
1 % 2,9
Kilis
1 % 2,9

Yerleşenlerin Öğrenim Durumu
Öğrenim Durumu Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 34 % 100
Liseden yeni mezun, YKS ye ilk defa girdi 10 % 29,4
Liseden mezun, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti 23 % 67,6
Üniversitede öğrenci iken sınava girip buraya yerleşti --- ---
Bir üniversiteden daha önce mezun olmuş 1 % 2,9
Diğer --- ---
Yerleşenlerin Liseden Mezuniyet Yılları
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 34 % 100
2025 9 % 26,5
2024 18 % 52,9
2023 3 % 8,8
2022 2 % 5,9
2005 1 % 2,9
1 % 2,9

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Alanları
Lise Alanı Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 34 % 100
(9008)Alanı Yok 25 % 73,5
(6303)Fen Bilimleri 7 % 20,6
(6208)Sağlık Hizmetleri 1 % 2,9
(6312)Fen Ve Sosyal Bilimler Programı 1 % 2,9

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Grubu / Tipleri

Genel Liseler Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise / Özel Anadolu Lisesi 5 % 14,7
Özel Fen Lisesi 4 % 11,8
Fen Lisesi 3 % 8,8
Lise Programı 3 % 8,8
Anadolu Lisesi (Y.Dille Öğretim Yapan Resmi Liseler) 17 % 50,0
Meslek Lisesi Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Anadolu İmam Hatip Lisesi 1 % 2,9
Anadolu Meslek Programı 1 % 2,9
Önemli Açıklama: ÖSYM’nin gruplandırmasına göre,

Genel Lise grubu; Lise, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise, Özel Lise, Anadolu Lisesi, Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise, Fen Lisesi, Özel Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Spor Lisesi, Askerî Lise, Polis Koleji, Akşam Lisesi, Özel Akşam Lisesi, Açıköğretim Lisesi (lise programı), Çok Programlı Lise (lise programı, lise programı-Yabancı Dil Ağırlıklı), Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Özel Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi, Özel Anadolu Öğretmen Lisesi, Öğretmen Lisesi, Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsünü kapsamaktadır.

Meslek Lisesi grubu; Ticaret Meslek Liseleri, Teknik Liseler, Endüstri Meslek Liseleri, Kız Meslek Liseleri, Sağlık Meslek Liseleri, Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri, Sekreterlik Meslek Liseleri, İmam Hatip Liseleri, Açıköğretim Lisesi (Meslek Lisesi programları), İşitme Engelliler Meslek Lisesi, Çok Programlı Liseler (Meslek Lisesi programları), Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi (METEM) ve diğer meslek liseleri ile Astsubay Hazırlama Okullarını kapsamaktadır

(Kaynak: 2025 YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu)
Yerleşenlerin Mezun Oldukları Liseler
Öğrenim Durumu
Lise Toplam Lise'den Yeni Mezun Önceki Mezun
Toplam 34 10 24
GEVHER NESİBE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ (MERSİN - SİLİFKE) 1 0 1
GÜLAY-AZİM UYAR ANADOLU LİSESİ (KARAMAN - ERMENEK) 1 1 0
HACI MEHMET KOÇARSLAN ANADOLU LİSESİ (KİLİS - MERKEZ) 1 1 0
KARŞIYAKA ATATÜRK ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 0 1
KIRIKHAN FEVZİ ÇAKMAK ANADOLU LİSESİ (HATAY - KIRIKHAN) 1 0 1
KONYA EREĞLİ CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ (KONYA - EREĞLİ) 1 0 1
NECMİ ASFUROĞLU ANADOLU LİSESİ (HATAY - DEFNE) 1 1 0
ÖZEL ADANA FİNAL ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 1 0
ÖZEL ÇAYYOLU BEYTEPE ANADOLU LİSESİ (ANKARA - ÇANKAYA) 1 0 1
ÖZEL DÜZİÇİ SINAV ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - DÜZİÇİ) 1 0 1
AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ( - MERKEZE BAĞLI TAŞRA) 3 0 3
ÖZEL GAZİPAŞA YEDİBİLİM FEN LİSESİ (ANTALYA - GAZİPAŞA) 1 0 1
ÖZEL GÜNDOĞDU FEN LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 2 0 2
ÖZEL MERSİN YENİŞEHİR İZ EĞİTİM KURUMLARI FEN LİSESİ (MERSİN - YENİŞEHİR) 1 0 1
ÖZEL RASYONEL KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - ŞEHİTKAMİL) 1 1 0
ÖZEL TARSUS DERECE KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (MERSİN - TARSUS) 1 0 1
SEYHAN DANİŞMENT GAZİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 1 0
SEYHAN ROTARY ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 0 1
SİVEREK ANADOLU LİSESİ (ŞANLIURFA - SİVEREK) 1 1 0
ŞEHİT ABDULLAH ÜMİT SERCAN ANADOLU LİSESİ (ANTALYA - ALANYA) 1 0 1
ŞEHİT MUHAMMET MUSTAFA KARABÖRK FEN LİSESİ (OSMANİYE - KADİRLİ) 1 0 1
ADANA FEN LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 0 1
ŞEHİT NİYAZİ ERGÜVEN ANADOLU LİSESİ (MERSİN - TARSUS) 1 0 1
TARSUS FATİH ANADOLU LİSESİ (MERSİN - TARSUS) 1 0 1
TES-İŞ ANADOLU LİSESİ (ŞANLIURFA - EYYÜBİYE) 1 1 0
ANAMUR ANADOLU LİSESİ (MERSİN - ANAMUR) 1 0 1
AYLA-NACİ UYAR ANADOLU LİSESİ (HATAY - ARSUZ) 1 1 0
BİLGİ ANADOLU LİSESİ (ADIYAMAN - MERKEZ) 1 0 1
DÜZİÇİ FEN LİSESİ (OSMANİYE - DÜZİÇİ) 1 0 1
FATIMA ZEHRA KIZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (ADANA - SARIÇAM) 1 0 1
FATİH ANADOLU LİSESİ (ADANA - KOZAN) 1 1 0
Önemli Açıklama:

Aynı kod ile birden çok lise olması durumunda, bunlar / işareti ile ayrılarak bir arada verilmiştir. (Kaynak: 2019 YKS Ortaöğretim Kurumları Kitapçığı)
Yerleşen Okul Birincileri
Yerleşen Sayısı
Toplam 1
Genel ---
Okul Birincisi 1
Şehit-Gazi Yakını ---
Depremzede ---
Otuz Dört Yaş Üstü Kadın ---

Kont. Türü Geldiği Lise
Okul Birincisi 703462-GÜLAY-AZİM UYAR ANADOLU LİSESİ (KARAMAN - ERMENEK)
Taban Puan ve Başarı Sırası İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Sayısı Yerleşen Son Kişinin Puanı *
Genel Kontenjan 30 30 323,89451
Okul Birincisi Kontenjanı 1 1 255,57131

Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *
Kontenjan Yerleşen Sayısı 0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Katsayı ile
Genel Kontenjan 30 30 233.612
Okul Birincisi Kontenjanı 1 1 549.610
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler dışında.
Yerleşen Son Kişinin Profili
Öğrenim Durumu Liseden mezun, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti
Liseden Mezuniyet Senesi 2024
Lise Alanı (6303) Fen Bilimleri
Yerleştiği Puan* 323,89451
Yerleştiği Başarı Sırası* 233.612
Yerleştiği Katsayı 0,12 Katsayı
Ortaöğretim Başarı Puanı 483,053
Diploma Notu 96,6
Cinsiyeti Kız
Geldiği İli Osmaniye
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) kişinin değeridir.
Yerleşenlerin YKS Net Ortalamaları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Ortalama OBP 433,226 ---
Yerleşen 30 ---
TYT Temel Matematik (40 soruda) 14,8 ---
TYT Fen Bilimleri (20 soruda) 11,7 ---
TYT Türkçe (40 soruda) 25,7 ---
TYT Sosyal Bilimler (20 soruda) 11,6 ---
AYT Matematik (40 soruda) 12,7 ---
AYT Fizik (14 soruda) 6,2 ---
AYT Kimya (13 soruda) 3,4 ---
AYT Biyoloji (13 soruda) 5,4 ---

 Tüm "Bitki Koruma"
Programlarının Net Sihirbazı için Tıklayın


Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Puanları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 30 ---
Ortalama OBP 433,226 ---
TYT 383,011 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 30 ---
En Düşük OBP 295,120 ---
TYT 340,494 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Başarı Sıraları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 30 ---
TYT 253.600 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 30 ---
TYT 452.490 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin OBP eklenmeden başarı sıraları dikkate alınmıştır.
Ülke Genelinde Tercih Edilme İstatistikleri
Toplamda Tercih Eden Aday Sayısı 931
Bir Kontenjana Talip Olan Aday Sayısı 27,4
Ortalama Tercih Edilme Sırası 6,1
Birinci Sırada Tercih Eden Sayısı 242 % 26,0
İlk Üç Sırada Tercih Eden Sayısı 444 % 47,7
İlk Dokuz Sırada Tercih Eden Sayısı 727 % 78,1

Tercih Sırası Aday Sayısı
1 242
2 113
3 89
4 81
5 45
6 48
7 41
8 44
9 24
10 ve Sonrası 204
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihlerine Yerleşti?

Programa Yerleşen Sayısı 34
Birinci Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 14 % 41,2
İlk Üç Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 21 % 61,8
İlk On Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 26 % 76,5
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihinde Yerleşti 5,7

Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
1 14
2 5
3 2
4 2
5 ---
6 1
7 ---
8 1
9 1
10 ---
11 1
12 1
Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
13 ---
14 ---
15 2
16 1
17 ---
18 ---
19 ---
20 1
21 1
22 ---
23 1
24 ---

Öğretim Üyesi Sayısı ve Unvan Dağılımı
Ünvan Akademisyen Sayısı
Profesör12
Doçent4
Doktor Öğretim Üyesi4
Toplam20
Önemli Açıklama:

Bu tablodaki veriler, ÖSYM’nin 2025 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ndan alınmıştır. Kılavuzda sadece fakültelerdeki lisans programları için değerler bulunmaktadır.
Kayıtlı Öğrenci Sayısı
Kayıtlı Öğrenci Sayısı % Oran
Toplam 324 % 100,00
Erkek 244 % 75,31
Kız 80 % 24,69
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2024-2025 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Programdan Mezun Olan Öğrenci Sayıları
Mezuniyet Yılı Toplam Erkek Kız
2024 64 48 16
2025 5 4 1
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2024-2025 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Değişim Programı ile Giden/Gelen Öğrenci Sayıları

Değişim Programı ile Giden/Gelen öğrenci bilgisi bulunmamaktadır.

Önemli Açıklama:

Tablolar, 2024-2025 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Yatay Geçiş ile Gelen/Giden Öğrenci Sayıları
Yatay Geçiş ile Gelen Öğrenci
2024 2025
11 ---

Yatay Geçiş ile Giden öğrenci bilgisi bulunmamaktadır.

Önemli Açıklama:

Tablolar, 2024-2025 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.