Tarla Bitkileri Pr. (102910552)
Akredite
TYÇ

Akredite Program
Bu program
ZİDEK
tarafından akredite edilmiştir.
Program Akreditasyonu; bir akreditasyon kuruluşu tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş, akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen değerlendirme ve dış kalite güvence sürecini ifade etmektedir.

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
Bu program TYÇ etiketine sahiptir.
TYÇ (Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi) etiketi, bu programın ulusal yeterlilikler çerçevesinde yer aldığını ve belirli eğitim standartlarına uygun olduğunu gösterir. Bu etiket, öğrencilere seçtikleri programların kalite ve standartlarını, iş piyasasındaki geçerliliğini ve uluslararası düzeyde tanınırlığını garanti eder. TYÇ etiketi, öğrencilerin mezun olduktan sonra sahip olacakları yeterliliklerin iş dünyasında ve akademik çevrelerde tanınmasını ve kabul görmesini sağlar, böylece kariyer ve eğitim hayatlarında önemli bir avantaj sunar. Detaylı bilgi

Genel Bilgiler

  • Kontenjan 30 (2024 Yılı)
  • Okul Bir. Kon. 1 (2024 Yılı)
  • Deprem Kon. 8 (2024 Yılı)
  • MEB Kon. 0 (2024 Yılı)
  • 35 Yaş Kadın Kon. 0 (2024 Yılı)
  • Öğrenim Süresi 4 Yıl
  • Öğrenim Düzeyi Lisans
  • Öğrenim Türü Örgün Öğretim
  • Puan Türü Sayısal
  • Taban Puanı 283,3964 (2023 Yılı)
  • Taban Baş. Sırası 398386 (2023 Yılı)

Yararlı Bağlantılar


Program Hakkında Bilgi

"Tarla Bitkileri Bölümü; Çukurova Üniversitesi'nin Kurucu Fakültesi olan Ziraat Fakültesi'nin üç kurucu bölümünden birisidir ve 1970 yılından bu yana eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir.
Tarla Bitkileri Bölümü Tahıllar, Yemeklik Baklagiller, Endüstri Bitkileri ve Çayır-Mera Yem Bitkileri olmak üzere 4 farklı disiplinde çalışmalar yapmaktadır.  Her gruba giren ürün türlerinde, Çukurova ve Akdeniz İklim Kuşağına uygun (çoğu ürünlerde GAP Bölgesi dahil), Çeşit Geliştirme Islahı ile Yetiştirme Teknikleri ve ekim Nöbeti araştırmaları yürütülmektedir.
Ziraat Mühendisliği temel bilgileri ve Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı konularında güncel bilgiler ve bu bilgileri uygulama yeteneği ile donatılmış, Tarla Bitkileri Tarımının sorunlarına dinamik çözümler üretebilen, küreselleşen Dünya'da yüksek rekabet gücüne sahip Ziraat Mühendisleri, Yüksek Ziraat Mühendisleri ve Doktoralı Ziraat Uzmanları Yetiştirmek bölümün eğitim-öğretim hedefidir.
Genelde Dünya insanlığının, özelde ülkemiz insanlarının sağlıklı ve yeterli beslenmelerine katkıda bulunmak amacıyla, tarla bitkilerinin özellikle Akdeniz Ekolojisinde sürdürülebilir yüksek verim ve yüksek kaliteli ürün verecek şekilde yetiştirilme esaslarını ortaya koymak üzere temel ve uygulamalı araştırmalar sürdürmek ve bu araştırmaların sonuçlarının üretici düzeyinde uygulanması için gereken çabayı göstermek, araştırma faaliyetlerinin hedefidir.
Bölümümüzde 10 Profesör, 2 Doçent, 1 Dr. Öğr. Üyesi ve 3 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.
Modern öğretim yöntemlerinin kullanılmasına olanak sağlayan araçlarla (yansıtıcı, slayt makinası, bilgisayardan veri aktarıcı) donatılmış 2 adet 30 kişi kapasiteli, 1 adet 40 kişi kapasiteli toplam 3 adet derslik bulunmaktadır.
Bölümümüzde Erasmus, Farabi ve Mevlana gibi programlar kapsamında yurtiçi ve yurtdışı hareketlilik imkanları bulunmaktadır.
Eğitim, öğretim ve araştırma amacıyla kullanılmak üzere tam donanımlı Bitki Analiz Laboratuarı, Yemeklik Tane baklagilleri laboratuarı, Tıbbi Bitkiler Analiz Laboratuarı, Ekofizyoloji Laboratuarı, Hücre ve Doku Kültürü Laboratuarı ve Moleküler Genetik Laboratuarı bulunmaktadır.
Tarla araştırmalarının yürütülmesi amacıyla Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Araştırma Uygulama Çiftliği içinde, 250 dekarlık Tarla Bitkileri Bölümü Uygulama ve Araştırma Alanı mevcuttur.
Bölüm mezunları ziraat alanında faaliyet gösteren kamu kuruluşlarında, başta tohum ve zirai ilaç olmak üzere değişik özel sektörlerde ve üniversitelerde istihdam edilmektedir."



Bu Programı Neden Tercih Etmelisiniz

"Bölümümüz lisans öğrencileri konularında uzman öğretim üyelerimizin laboratuvarlarında yürütülen araştırma projelerinde dönem içi ve yaz aylarında yer alma fırsatı bulmakta, aldıkları teorik eğitimi uygulamalarla pekiştirebilmektedirler. Öğrencilerimizin gerek bölüm içi, gerekse de ortak projeler çerçevesinde yurt içindeki ve yurt dışındaki üniversiteler ve diğer araştırma merkezlerinde uygulamalı eğitim almaları teşvik edilmektedir.

Bölüm programımız, lisans öğrencilerimize sunulan araştırma olanakları ile onların başarılı bir kariyere adım atabilmeleri için gerekli temel bilgi ve pratik becerileri vermekte; mezuniyet sonrasında temel ve uygulamalı bilimlerde araştırmacı olabilmek, eğitimci olmak ya da gıda ve ilaç endüstrisi, tarım, ormancılık ve sağlık sektörlerinde görev alabilmek için her türlü donanımı kazanmaları sağlanmaktadır.

Program mezunları; kamu kuruluşları (Tarım, Gıda, Çevre ve Orman konularıyla ilgili Bakanlıklar, Belediyeler, İl Özel İdareleri, DSİ, vb.), üniversiteler (öğretim elemanı olarak,), tarımsal danışmanlık kuruluşları, tarıma dayalı kooperatifler, Tarıma dayalı AR-GE ve üretim yapan (tohumculuk, ilaç, gübre; vs) özel sektör firmaları, kamu ve özel bankaları, sulama-drenaj müteahhitlik firmaları, mühendislik ve danışmanlık büroları, arazi toplulaştırması müteahhitlik firmaları, teknoloji geliştirme bölgeleri, tarıma dayalı uluslararası şirketler, ve tarımsal işletmelerde çalışma olanağına sahiptirler."


YÖK Atlas verileri (2023)

Genel Bilgiler
Tarla Bitkileri
ÖSYM Program Kodu102910552
Üniversite TürüDevlet
ÜniversiteÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Fakülte / YüksekokulZiraat Fakültesi
Puan TürüSAY
Burs TürüÜcretsiz
Genel Kontenjan50
Okul Birincisi Kontenjanı2
Toplam Kontenjan **67
Genel Kontenjana Yerleşen52
Okul Birincisi Kontenjanına Yerleşen---
Toplam Yerleşen67
Boş Kalan Kontenjan0
İlk Yerleşme Oranı%100,0
Yerleşip Kayıt Yaptırmayan1
Ek Yerleşen1
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *283,39642
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *---
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *398.386
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *---
2023 Tavan Puan(0,12) *323,76846
2023 Tavan Başarı Sırası(0,12) *250.572
2022'de Yerleşip 2023'de OBP'si Kırılarak Yerleşen Sayısı *1
Yerleşenlerin Ortalama OBP'si *413,578
Yerleşenlerin Ortalama Diploma Notu *82,7
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) / ilk (tavan) kişinin değeridir.
**: Toplam Kontenjan = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.
Kontenjan, Yerleşme ve Kayıt İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Yerleşme Oranı % Kesin Kayıt Yaptıran Kazanıp Kayıt Yaptırmayan
Genel 50 52 %100,0 66 1
Tübitak ---
Engelli ---
Okul Birincisi 2 ---
Toplam * 67 67
*: Toplam = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.


Not: Programa ek yerleştirme ile 1 kişi yerleşmiştir.
Yerleşenlerin Cinsiyet Dağılımı
Sayı % Oran
 Kız 20 %29,9
 Erkek 47 %70,2
Yerleşenlerin Geldikleri Coğrafi Bölgeler
Yerleşen Sayısı % Oran Cinsiyet
Toplam 67 %100,0 47 Erkek/20 Kız
Aynı Şehir 36 %53,7 25 Erkek/11 Kız
Farklı Şehir 31 %46,3 22 Erkek/9 Kız


Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 67 %100,0
Akdeniz 48 %71,6
Doğu Anadolu 1 %1,5
Ege 2 %3,0
Güneydoğu Anadolu 6 %9,0
İç Anadolu 8 %11,9
Karadeniz 1 %1,5
Marmara 1 %1,5

Yerleşenlerin Geldikleri İller
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam
67 %100,0
Adana
36 %53,7
Ankara
1 %1,5
Bitlis
1 %1,5
Çorum
1 %1,5
Diyarbakır
1 %1,5
Gaziantep
2 %3,0
Hatay
2 %3,0
İzmir
2 %3,0
Kahramanmaraş
1 %1,5
Karaman
2 %3,0
Kayseri
3 %4,5
Kocaeli
1 %1,5
Mardin
1 %1,5
Mersin
5 %7,5
Niğde
1 %1,5
Osmaniye
4 %6,0
Sivas
1 %1,5
Şanlıurfa
1 %1,5
Şırnak
1 %1,5

Yerleşenlerin Öğrenim Durumu
Öğrenim Durumu Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 67 %100,0
Liseden yeni mezun, YKS ye ilk defa girdi 11 %16,4
Liseden mezun, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti 39 %58,2
Üniversitede öğrenci iken sınava girip buraya yerleşti 1 %1,5
Bir üniversiteden daha önce mezun olmuş 16 %23,9
Diğer --- ---
Yerleşenlerin Liseden Mezuniyet Yılları
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 67 %100,0
2023 11 %16,4
2022 27 %40,3
2021 9 %13,4
2020 2 %3,0
2019 1 %1,5
2018 1 %1,5
2016 1 %1,5
2015 1 %1,5
2014 1 %1,5
2013 1 %1,5
2012 1 %1,5
2011 1 %1,5
2010 2 %3,0
2009 2 %3,0
2007 2 %3,0
2006 1 %1,5
2001 1 %1,5
2000 1 %1,5
1994 1 %1,5

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Alanları
Lise Alanı Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 67 %100,0
(9008)Alanı Yok 49 %73,1
(6303)Fen Bilimleri 13 %19,4
(6310)Türkçe Matematik 2 %3,0
(6026)İmam Hatip 1 %1,5
(6208)Sağlık Hizmetleri 1 %1,5
(6022)Harita-Tapu-Kadastro 1 %1,5

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Grubu / Tipleri

Genel Liseler Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Lise (Resmi Ve Gündüz Öğretimi Yapan Liseler) 5 %7,5
Fen Lisesi 3 %4,5
Anadolu Lisesi (Y.Dille Öğretim Yapan Resmi Liseler) 21 %31,3
Anadolu Öğretmen Lisesi 2 %3,0
Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise / Özel Anadolu Lisesi 19 %28,4
Lise Programı 12 %17,9
Lise , Özel Lise (Y. Dil Ağırlıklı Program Uygulayan Liseler) 1 %1,5
Özel Temel Lise 1 %1,5
Meslek Lisesi Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Anadolu İmam Hatip Lisesi 1 %1,5
Anadolu Meslek Programı 1 %1,5
Anadolu Teknik Programı 1 %1,5
Önemli Açıklama: ÖSYM’nin gruplandırmasına göre,

Genel Lise grubu; Lise, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise, Özel Lise, Anadolu Lisesi, Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise, Fen Lisesi, Özel Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Spor Lisesi, Askerî Lise, Polis Koleji, Akşam Lisesi, Özel Akşam Lisesi, Açıköğretim Lisesi (lise programı), Çok Programlı Lise (lise programı, lise programı-Yabancı Dil Ağırlıklı), Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Özel Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi, Özel Anadolu Öğretmen Lisesi, Öğretmen Lisesi, Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsünü kapsamaktadır.

Meslek Lisesi grubu; Ticaret Meslek Liseleri, Teknik Liseler, Endüstri Meslek Liseleri, Kız Meslek Liseleri, Sağlık Meslek Liseleri, Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri, Sekreterlik Meslek Liseleri, İmam Hatip Liseleri, Açıköğretim Lisesi (Meslek Lisesi programları), İşitme Engelliler Meslek Lisesi, Çok Programlı Liseler (Meslek Lisesi programları), Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi (METEM) ve diğer meslek liseleri ile Astsubay Hazırlama Okullarını kapsamaktadır

(Kaynak: 2021 YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu)
Yerleşenlerin Mezun Oldukları Liseler
Öğrenim Durumu
Lise Toplam Lise'den Yeni Mezun Önceki Mezun
Toplam 67 11 56
AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ( - MERKEZE BAĞLI TAŞRA) 12 0 12
ADANA ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
ADANA TİCARET ODASI ANADOLU LİSESİ (ADANA - SARIÇAM) 2 0 2
ADİLCEVAZ TUĞRUL BEY ANADOLU LİSESİ (BİTLİS - ADİLCEVAZ) 1 1 0
ANTAKYA LİSESİ (HATAY - ANTAKYA) 1 1 0
ASEF ÇOBAN ANADOLU LİSESİ (SİVAS - GÜRÜN) 1 0 1
CEMAL BOZKURT ANADOLU LİSESİ (KAYSERİ - KOCASİNAN) 1 0 1
DADALOĞLU ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 0 1
DR.M. FEYYAZ ETİZ ANADOLU LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 1 0
ELBİSTAN ANADOLU LİSESİ (KAHRAMANMARAŞ - ELBİSTAN) 1 0 1
EMİNE NABİ MENEMENCİOĞLU ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
FATİH SULTAN MEHMET ANADOLU LİSESİ (ŞANLIURFA - SURUÇ) 1 1 0
HACI AHMET ATIL ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
HALİL ÇİFTÇİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - CEYHAN) 1 0 1
HATİCE-CEMİL ERCAN FEN LİSESİ (ANKARA - BEYPAZARI) 1 0 1
İSMET İNÖNÜ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 0 1
KARAMAN ANADOLU LİSESİ (KARAMAN - MERKEZ) 1 0 1
KOZAN GAZİKÖY ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ (ADANA - KOZAN) 1 0 1
KOZAN KAZIM KARABEKİR ANADOLU LİSESİ (ADANA - KOZAN) 1 0 1
KOZAN YUSUF BAYSAL ANADOLU LİSESİ (ADANA - KOZAN) 2 0 2
MUSTAFA HAKAN GÜVENÇER FEN LİSESİ (ANKARA - KAHRAMANKAZAN) 1 0 1
NİHAL-TURGUT ANLAR ANADOLU LİSESİ (HATAY - ANTAKYA) 1 0 1
NUSAYBİN GAZİ ANADOLU LİSESİ (MARDİN - NUSAYBİN) 1 0 1
OSMANİYE İBN-İ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - MERKEZ) 1 0 1
ÖZEL ADANA AÇI KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
ÖZEL ADANA BİL KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 0 1
ÖZEL ADANA DOĞA ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 2 1 1
ÖZEL ADANA GÜNDOĞDU ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
ÖZEL AKDENİZ KOLEJİ (ADANA - SEYHAN) 1 0 1
ÖZEL BİLTEPE ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - KADİRLİ) 1 0 1
ÖZEL BİSMİL BAHÇEŞEHİR ANADOLU LİSESİ (DİYARBAKIR - BİSMİL) 1 0 1
ÖZEL BİSMİL FİNAL TEMEL LİSESİ (DİYARBAKIR - BİSMİL) 1 0 1
ÖZEL CEYHAN KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - CEYHAN) 1 0 1
ÖZEL ÇUKUROVA SIFIR BİR AKADEMİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
ÖZEL İZMİR AMERİKAN KOLEJİ (İZMİR - KONAK) 1 1 0
ÖZEL KARADAĞ ANADOLU LİSESİ (KARAMAN - MERKEZ) 1 1 0
ÖZEL KIRIKHAN AÇI ANADOLU LİSESİ (HATAY - KIRIKHAN) 1 0 1
ÖZEL KUZEY ADANA FİNAL AKADEMİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 1 0
ÖZEL MERSİN BİREY AKADEMİ ANADOLU LİSESİ (MERSİN - YENİŞEHİR) 1 0 1
ÖZEL NİĞDE FİNAL AKADEMİ ANADOLU LİSESİ (NİĞDE - MERKEZ) 1 0 1
ÖZEL SİMYA KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - ŞEHİTKAMİL) 1 0 1
ÖZEL TARSUS BİREY KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (MERSİN - TARSUS) 1 1 0
PAZARCIK FEN LİSESİ (KAHRAMANMARAŞ - PAZARCIK) 1 0 1
SUNAR NURİ ÇOMU ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 0 1
ŞEHİT İBRAHİM DERİNDERE ANADOLU LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 0 1
ŞEHİT MEHMET ATICI ANADOLU LİSESİ (ADANA - İMAMOĞLU) 1 0 1
ŞİRİNYER ERTUĞRUL GAZİ ANADOLU LİSESİ (İZMİR - BUCA) 1 0 1
TARSUS FATİH ANADOLU LİSESİ (MERSİN - TARSUS) 1 0 1
TED ÖZEL ADANA KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 1 0
TOKİ KÖPRÜLÜ ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 1 0
YEŞİLHİSAR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (KAYSERİ - YEŞİLHİSAR) 1 0 1
YUNUSKENT MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU LİSESİ (KARAMAN - MERKEZ) 1 0 1
YÜREĞİR HALICILAR ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 0 1
Önemli Açıklama:

Aynı kod ile birden çok lise olması durumunda, bunlar / işareti ile ayrılarak bir arada verilmiştir. (Kaynak: 2019 YKS Ortaöğretim Kurumları Kitapçığı)
Yerleşen Okul Birincileri
Yerleşen Sayısı
Toplam --
Genel --
Okul Birincisi --
Taban Puan ve Başarı Sırası İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Sayısı Yerleşen Son Kişinin Puanı *
Genel Kontenjan 50 52 283,39642
Okul Birincisi Kontenjanı 2 --- ---

Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *
Kontenjan Yerleşen Sayısı 0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Katsayı ile
Genel Kontenjan 50 52 398.386 ---
Okul Birincisi Kontenjanı 2 --- --- ---
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler dışında.
Yerleşen Son Kişinin Profili
Öğrenim Durumu Lise mezunu, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti.
Liseden Mezuniyet Senesi 2022
Lise Alanı (9008)Alanı Yok
Yerleştiği Puan* 283,39642
Yerleştiği Başarı Sırası* 398.386
Yerleştiği Katsayı 0,12 Katsayı
Ortaöğretim Başarı Puanı 452,055
Diploma Notu 90,4
Cinsiyeti Erkek
Geldiği İli ADANA
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) kişinin değeridir.
Yerleşenlerin YKS Net Ortalamaları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Ortalama OBP 413,578 ---
Yerlesen 52 ---
TYT Fen Bilimleri (20 soruda) 6,1 ---
TYT Sosyal Bilimler (20 soruda) 9,6 ---
TYT Temel Matematik (40 soruda) 15,3 ---
TYT Türkçe (40 soruda) 21,9 ---
AYT Biyoloji (13 soruda) 1,7 ---
AYT Fizik (14 soruda) 4,4 ---
AYT Kimya (13 soruda) 1,3 ---
AYT Matematik (40 soruda) 10,5 ---

 Tüm "Tarla Bitkileri "
Programlarının Net Sihirbazı için Tıklayın


Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Puanları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 52 ---
Ortalama OBP 413,578 ---
TYT 299,200 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 52 ---
En Düşük OBP 333,659 ---
TYT 263,135 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Başarı Sıraları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 52 ---
TYT 471.063 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 52 ---
TYT 794.997 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin OBP eklenmeden başarı sıraları dikkate alınmıştır.
Ülke Genelinde Tercih Edilme İstatistikleri
Toplamda Tercih Eden Aday Sayısı 1551
Bir Kontenjana Talip Olan Aday Sayısı 23,1
Ortalama Tercih Edilme Sırası 7,2
Birinci Sırada Tercih Eden Sayısı 81 %5,2
İlk Üç Sırada Tercih Eden Sayısı 552 %35,6
İlk Dokuz Sırada Tercih Eden Sayısı 1193 %76,9

Tercih Sırası Aday Sayısı
1 81
2 189
3 282
4 158
5 137
6 118
7 82
8 73
9 73
10 ve Sonrası 358
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihlerine Yerleşti?
Programa Yerleşen Sayısı 67
Birinci Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 8 %11,9
İlk Üç Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 41 %61,2
İlk On Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 61 %91,0
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihinde Yerleşti 4,4

Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
1 8
2 13
3 20
4 8
5 3
6 3
7 1
8 3
9 1
10 1
11 2
12 1
Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
13 ---
14 ---
15 1
16 ---
17 ---
18 1
19 ---
20 1
21 ---
22 ---
23 ---
24 ---

Öğretim Üyesi Sayısı ve Unvan Dağılımı
Ünvan Akademisyen Sayısı
Profesör8
Doçent1
Doktor Öğretim Üyesi2
Toplam11
Önemli Açıklama:

Bu tablodaki veriler, ÖSYM’nin 2024 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ndan alınmıştır. Kılavuzda sadece fakültelerdeki lisans programları için değerler bulunmaktadır.
Kayıtlı Öğrenci Sayısı
Kayıtlı Öğrenci Sayısı % Oran
Toplam 313 % 100,00
Kız 86 % 27,48
Erkek 227 % 72,52
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Programdan Mezun Olan Öğrenci Sayıları
Mezuniyet Yılı Toplam Erkek Kız
2023 42 29 13
2024 8 3 5
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Değişim Programı ile Giden/Gelen Öğrenci Sayıları
Değişim Programı Giden Gelen
Erasmus 2 0
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Yatay Geçiş ile Gelen/Giden Öğrenci Sayıları
Yatay Geçiş ile Gelen Öğrenci
2022 2023
4 ---

Yatay Geçiş ile Giden öğrenci bilgisi bulunmamaktadır.

Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.