Makine Mühendisliği Pr. (102910719)
Burs İmkanı

Burs İmkanı
Bu programa sayısal puan türünde ilk 3000'de yerleşen öğrencilere öğrenimleri süresince
5.000 TL ile 10.000 TL
arası burs verilecektir Detaylı bilgi

Genel Bilgiler

  • Kontenjan 55 (2024 Yılı)
  • Okul Bir. Kon. 2 (2024 Yılı)
  • Deprem Kon. 14 (2024 Yılı)
  • MEB Kon. 0 (2024 Yılı)
  • 35 Yaş Kadın Kon. 0 (2024 Yılı)
  • Öğrenim Süresi 4 Yıl
  • Öğrenim Düzeyi Lisans
  • Öğrenim Türü Örgün Öğretim
  • Puan Türü Sayısal
  • Taban Puanı 323,3434 (2023 Yılı)
  • Taban Baş. Sırası 251739 (2023 Yılı)

Yararlı Bağlantılar


Program Hakkında Bilgi

  1. 2022-2023 Eğitim-Öğretim döneminden itibaren Ceyhan Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği Programına yerleşecek olan 1. Sınıf öğrencileri ile 2. ve 3. Sınıf öğrencileri öğrenimlerini Adana Sarıçam ilçesinde bulunan BALCALI (Merkez) yerleşkesinde, 4. Sınıf öğrencileri ise öğrenimlerini Adana Ceyhan ilçesinde bulunan üniversitemiz Ceyhan yerleşkesinde sürdüreceklerdir.
  1. Balcalı (Merkez) yerleşkesinde eğitim ve öğretime devam edecek olan öğrencilerimiz yurt tercihlerini Balcalı Kampusu içerisinde ve kent merkezinde bulunan Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna bağlı yurtlar için yapabileceklerdir.


Bu Programı Neden Tercih Etmelisiniz

Bölgesel olarak düşündüğümüzde Ceyhan, önümüzdeki on yılda ülkemizin en önemli sanayi bölgelerinden birisi olacaktır. Çünkü Ceyhan’da, rafineriler, petrokimya tesisleri, petrol ve doğalgaza ilişkin depolama tesisleri, LNG terminalleri oluşturulacak ve ayrıca çok büyük imkânlara sahip liman ve tersaneler de yer alacaktır. Dolayısıyla planlanan bu önemli projeler, Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Kerkük-Yumurtalık petrol boru hatları, Yumurtalık Serbest Bölgesi ile Ceyhan, Dünya çapında bir “Enerji İhtisas Endüstri Bölgesi” konumundadır. Bu nedenle, bölgede kurulacak işletmelere nitelikli istihdam ve danışmanlık hizmetleri sağlamada ve aynı zamanda üniversite–sanayi işbirliği çerçevesinde bölge sanayisine bilimsel destek sağlanmasında, sanayi Ar-Ge projeleri oluşturulmasında, Ceyhan Mühendislik Fakültesi bünyesinde açılan “Makine Mühendisliği Bölümü”nün önemi oldukça büyüktür. Bölümümüzde bulunan laboratuvar şartları son teknoloji ile donatılmış olup, öğrencilerimizin pratik bilgi elde etmesinde önemli rol oynamaktadır. 


YÖK Atlas verileri (2023)

Genel Bilgiler
Makine Mühendisliği
ÖSYM Program Kodu102910719
Üniversite TürüDevlet
ÜniversiteÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Fakülte / YüksekokulCeyhan Mühendislik Fakültesi
Puan TürüSAY
Burs TürüÜcretsiz
Genel Kontenjan50
Okul Birincisi Kontenjanı2
Toplam Kontenjan **65
Genel Kontenjana Yerleşen52
Okul Birincisi Kontenjanına Yerleşen---
Toplam Yerleşen65
Boş Kalan Kontenjan0
İlk Yerleşme Oranı%100,0
Yerleşip Kayıt Yaptırmayan4
Ek Yerleşen4
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *323,34335
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *---
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *251.739
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *---
2023 Tavan Puan(0,12) *414,33470
2023 Tavan Başarı Sırası(0,12) *93.717
2022'de Yerleşip 2023'de OBP'si Kırılarak Yerleşen Sayısı *2
Yerleşenlerin Ortalama OBP'si *422,077
Yerleşenlerin Ortalama Diploma Notu *84,4
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) / ilk (tavan) kişinin değeridir.
**: Toplam Kontenjan = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.
Kontenjan, Yerleşme ve Kayıt İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Yerleşme Oranı % Kesin Kayıt Yaptıran Kazanıp Kayıt Yaptırmayan
Genel 50 52 %100,0 61 4
Tübitak ---
Engelli ---
Okul Birincisi 2 ---
Toplam * 65 65
*: Toplam = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.


Not: Programa ek yerleştirme ile 4 kişi yerleşmiştir.
Yerleşenlerin Cinsiyet Dağılımı
Sayı % Oran
 Kız 19 %29,2
 Erkek 46 %70,8
Yerleşenlerin Geldikleri Coğrafi Bölgeler
Yerleşen Sayısı % Oran Cinsiyet
Toplam 65 %100,0 46 Erkek/19 Kız
Aynı Şehir 21 %32,3 14 Erkek/7 Kız
Farklı Şehir 44 %67,7 32 Erkek/12 Kız


Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 65 %100,0
Akdeniz 45 %69,2
Doğu Anadolu 2 %3,1
Ege 1 %1,5
Güneydoğu Anadolu 6 %9,2
İç Anadolu 4 %6,2
Karadeniz 1 %1,5
Marmara 6 %9,2

Yerleşenlerin Geldikleri İller
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam
65 %100,0
Adana
21 %32,3
Aksaray
1 %1,5
Ankara
3 %4,6
Antalya
1 %1,5
Aydın
1 %1,5
Bursa
1 %1,5
Çanakkale
2 %3,1
Diyarbakır
1 %1,5
Gaziantep
4 %6,2
Hatay
5 %7,7
İstanbul
2 %3,1
Kahramanmaraş
4 %6,2
Kars
1 %1,5
Kocaeli
1 %1,5
Mersin
11 %16,9
Muş
1 %1,5
Ordu
1 %1,5
Osmaniye
3 %4,6
Şanlıurfa
1 %1,5

Yerleşenlerin Öğrenim Durumu
Öğrenim Durumu Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 65 %100,0
Liseden yeni mezun, YKS ye ilk defa girdi 13 %20,0
Liseden mezun, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti 49 %75,4
Üniversitede öğrenci iken sınava girip buraya yerleşti 2 %3,1
Bir üniversiteden daha önce mezun olmuş 1 %1,5
Diğer --- ---
Yerleşenlerin Liseden Mezuniyet Yılları
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 65 %100,0
2023 13 %20,0
2022 36 %55,4
2021 11 %16,9
2020 2 %3,1
2019 1 %1,5
2014 1 %1,5
2004 1 %1,5

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Alanları
Lise Alanı Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 65 %100,0
(9008)Alanı Yok 57 %87,7
(6303)Fen Bilimleri 5 %7,7
(6312)Fen Ve Sosyal Bilimler Programı 2 %3,1
(6208)Sağlık Hizmetleri 1 %1,5

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Grubu / Tipleri

Genel Liseler Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise / Özel Anadolu Lisesi 6 %9,2
Fen Lisesi 3 %4,6
Anadolu Lisesi (Y.Dille Öğretim Yapan Resmi Liseler) 28 %43,1
Lise Programı 23 %35,4
Anadolu Öğretmen Lisesi 1 %1,5
Özel Fen Lisesi 1 %1,5
Meslek Lisesi Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Anadolu İmam Hatip Lisesi 2 %3,1
Anadolu Meslek Programı 1 %1,5
Önemli Açıklama: ÖSYM’nin gruplandırmasına göre,

Genel Lise grubu; Lise, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise, Özel Lise, Anadolu Lisesi, Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise, Fen Lisesi, Özel Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Spor Lisesi, Askerî Lise, Polis Koleji, Akşam Lisesi, Özel Akşam Lisesi, Açıköğretim Lisesi (lise programı), Çok Programlı Lise (lise programı, lise programı-Yabancı Dil Ağırlıklı), Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Özel Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi, Özel Anadolu Öğretmen Lisesi, Öğretmen Lisesi, Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsünü kapsamaktadır.

Meslek Lisesi grubu; Ticaret Meslek Liseleri, Teknik Liseler, Endüstri Meslek Liseleri, Kız Meslek Liseleri, Sağlık Meslek Liseleri, Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri, Sekreterlik Meslek Liseleri, İmam Hatip Liseleri, Açıköğretim Lisesi (Meslek Lisesi programları), İşitme Engelliler Meslek Lisesi, Çok Programlı Liseler (Meslek Lisesi programları), Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi (METEM) ve diğer meslek liseleri ile Astsubay Hazırlama Okullarını kapsamaktadır

(Kaynak: 2021 YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu)
Yerleşenlerin Mezun Oldukları Liseler
Öğrenim Durumu
Lise Toplam Lise'den Yeni Mezun Önceki Mezun
Toplam 65 13 52
75.YIL FEN LİSESİ (MERSİN - AKDENİZ) 1 0 1
AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ( - MERKEZE BAĞLI TAŞRA) 23 2 21
ADANA TİCARET ODASI ANADOLU LİSESİ (ADANA - SARIÇAM) 1 0 1
ALİ HAYDAR ÖNDER ANADOLU LİSESİ (ÇANAKKALE - MERKEZ) 1 0 1
ALPARSLAN ANADOLU LİSESİ (DİYARBAKIR - SUR) 1 0 1
BOZYAZI ANADOLU LİSESİ (MERSİN - BOZYAZI) 1 1 0
BURSA MERKEZ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (BURSA - YILDIRIM) 1 1 0
CEYLANPINAR ANADOLU LİSESİ (ŞANLIURFA - CEYLANPINAR) 1 0 1
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ (ANKARA - MAMAK) 1 0 1
CUMHURİYET ANADOLU LİSESİ (SİVAS - MERKEZ) 1 1 0
ÇAN İBRAHİM BODUR ANADOLU LİSESİ (ÇANAKKALE - ÇAN) 1 0 1
DÜZİÇİ ÇEAŞ ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - DÜZİÇİ) 1 1 0
ELBİSTAN ANADOLU LİSESİ (KAHRAMANMARAŞ - ELBİSTAN) 1 0 1
ERDEMLİ ANADOLU LİSESİ (MERSİN - ERDEMLİ) 1 1 0
FARABİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 0 1
HASAN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - NİZİP) 1 0 1
HASAN HARAKANİ ANADOLU LİSESİ (KARS - MERKEZ) 1 0 1
İSKENDERUN TİCARET VE SANAYİ ODASI ANADOLU LİSESİ (HATAY - İSKENDERUN) 2 1 1
KADİRLİ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - KADİRLİ) 1 0 1
KARAÇAY BEDİİ SABUNCU ANADOLU LİSESİ (HATAY - SAMANDAĞ) 1 0 1
KARAİSALI MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ (ADANA - KARAİSALI) 1 0 1
MAHMUT ARSLAN ANADOLU LİSESİ (MERSİN - YENİŞEHİR) 1 0 1
MERSİN TARSUS ZÜHTÜ GÜNAŞTI ANADOLU LİSESİ (MERSİN - TARSUS) 1 0 1
MEZİTLİ ANADOLU LİSESİ (MERSİN - MEZİTLİ) 1 1 0
NARLICA ANADOLU LİSESİ (HATAY - ANTAKYA) 1 0 1
NAZİLLİ ANADOLU LİSESİ (AYDIN - NAZİLLİ) 1 0 1
ORDU ANADOLU LİSESİ (ORDU - ALTINORDU) 1 0 1
OSMAN DURMAZ FEN LİSESİ (YOZGAT - ÇEKEREK) 1 1 0
ÖZEL ADANA AÇI KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
ÖZEL ADANA ANADOLU LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 1 0
ÖZEL ENKA LİSESİ (İSTANBUL - SARIYER) 1 0 1
ÖZEL GAZİANTEP ADA FEN LİSESİ (GAZİANTEP - ŞEHİTKAMİL) 1 0 1
ÖZEL GAZİANTEP ASLAN ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - ŞEHİTKAMİL) 1 0 1
ÖZEL KONYAALTI BAHÇEŞEHİR KOLEJİ ANADOLU LİSESİ (ANTALYA - KONYAALTI) 1 0 1
ÖZEL MUŞ FİNAL AKADEMİ ANADOLU LİSESİ (MUŞ - MERKEZ) 1 1 0
PAŞABAHÇE AHMET FERİT İNAL ANADOLU LİSESİ (İSTANBUL - BEYKOZ) 1 0 1
SAVRUN ŞEHİT MUSTAFA ÇİĞİLOĞLU ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - KADİRLİ) 1 0 1
SELAHATTİN AKBİLEK ANADOLU LİSESİ (ANKARA - SİNCAN) 1 0 1
SUNAR NURİ ÇOMU ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 0 1
SÜLEYMAN ŞAH ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - ŞEHİTKAMİL) 1 0 1
TARSUS ŞEHİT HALİL ÖZDEMİR FEN LİSESİ (MERSİN - TARSUS) 1 0 1
YENİŞEHİR ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ (MERSİN - YENİŞEHİR) 1 1 0
Önemli Açıklama:

Aynı kod ile birden çok lise olması durumunda, bunlar / işareti ile ayrılarak bir arada verilmiştir. (Kaynak: 2019 YKS Ortaöğretim Kurumları Kitapçığı)
Yerleşen Okul Birincileri
Yerleşen Sayısı
Toplam --
Genel --
Okul Birincisi --
Taban Puan ve Başarı Sırası İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Sayısı Yerleşen Son Kişinin Puanı *
Genel Kontenjan 50 52 323,34335
Okul Birincisi Kontenjanı 2 --- ---

Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *
Kontenjan Yerleşen Sayısı 0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Katsayı ile
Genel Kontenjan 50 52 251.739 ---
Okul Birincisi Kontenjanı 2 --- --- ---
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler dışında.
Yerleşen Son Kişinin Profili
Öğrenim Durumu Lise mezunu, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti.
Liseden Mezuniyet Senesi 2021
Lise Alanı (9008)Alanı Yok
Yerleştiği Puan* 323,34335
Yerleştiği Başarı Sırası* 251.739
Yerleştiği Katsayı 0,12 Katsayı
Ortaöğretim Başarı Puanı 321,436
Diploma Notu 64,3
Cinsiyeti Erkek
Geldiği İli ADANA
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) kişinin değeridir.
Yerleşenlerin YKS Net Ortalamaları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Ortalama OBP 422,077 ---
Yerlesen 52 ---
TYT Fen Bilimleri (20 soruda) 9,4 ---
TYT Sosyal Bilimler (20 soruda) 11,2 ---
TYT Temel Matematik (40 soruda) 17,9 ---
TYT Türkçe (40 soruda) 25,2 ---
AYT Biyoloji (13 soruda) 4,7 ---
AYT Fizik (14 soruda) 5,9 ---
AYT Kimya (13 soruda) 3,4 ---
AYT Matematik (40 soruda) 15,0 ---

 Tüm "Makine Mühendisliği "
Programlarının Net Sihirbazı için Tıklayın


Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Puanları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 52 ---
Ortalama OBP 422,077 ---
TYT 331,221 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 52 ---
En Düşük OBP 321,436 ---
TYT 269,029 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Başarı Sıraları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 52 ---
TYT 285.336 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 52 ---
TYT 725.552 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin OBP eklenmeden başarı sıraları dikkate alınmıştır.
Ülke Genelinde Tercih Edilme İstatistikleri
Toplamda Tercih Eden Aday Sayısı 652
Bir Kontenjana Talip Olan Aday Sayısı 10,0
Ortalama Tercih Edilme Sırası 12,8
Birinci Sırada Tercih Eden Sayısı 14 %2,1
İlk Üç Sırada Tercih Eden Sayısı 58 %8,9
İlk Dokuz Sırada Tercih Eden Sayısı 233 %35,7

Tercih Sırası Aday Sayısı
1 14
2 14
3 30
4 35
5 18
6 20
7 35
8 38
9 29
10 ve Sonrası 419
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihlerine Yerleşti?
Programa Yerleşen Sayısı 65
Birinci Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 7 %10,8
İlk Üç Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 16 %24,6
İlk On Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 39 %60,0
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihinde Yerleşti 9,4

Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
1 7
2 3
3 6
4 7
5 3
6 1
7 6
8 4
9 1
10 1
11 2
12 2
Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
13 2
14 1
15 6
16 ---
17 2
18 2
19 2
20 2
21 1
22 1
23 3
24 ---

Öğretim Üyesi Sayısı ve Unvan Dağılımı
Ünvan Akademisyen Sayısı
Profesör3
Doçent1
Doktor Öğretim Üyesi4
Toplam8
Önemli Açıklama:

Bu tablodaki veriler, ÖSYM’nin 2024 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ndan alınmıştır. Kılavuzda sadece fakültelerdeki lisans programları için değerler bulunmaktadır.
Kayıtlı Öğrenci Sayısı
Kayıtlı Öğrenci Sayısı % Oran
Toplam 308 % 100,00
Kız 48 % 15,58
Erkek 260 % 84,42
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Programdan Mezun Olan Öğrenci Sayıları
Mezuniyet Yılı Toplam Erkek Kız
2023 20 16 4
2024 9 9 0
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Değişim Programı ile Giden/Gelen Öğrenci Sayıları

Değişim Programı ile Giden/Gelen öğrenci bilgisi bulunmamaktadır.

Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Yatay Geçiş ile Gelen/Giden Öğrenci Sayıları
Yatay Geçiş ile Gelen Öğrenci
2022 2023
16 ---

Yatay Geçiş ile Giden Öğrenci
2022 2023
5 ---
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.