Fen Bilgisi Öğretmenliği Pr. (102910067)
Akredite
TYÇ

Akredite Program
Bu program
EPDAD
tarafından akredite edilmiştir.
Program Akreditasyonu; bir akreditasyon kuruluşu tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş, akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen değerlendirme ve dış kalite güvence sürecini ifade etmektedir.

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
Bu program TYÇ etiketine sahiptir.
TYÇ (Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi) etiketi, bu programın ulusal yeterlilikler çerçevesinde yer aldığını ve belirli eğitim standartlarına uygun olduğunu gösterir. Bu etiket, öğrencilere seçtikleri programların kalite ve standartlarını, iş piyasasındaki geçerliliğini ve uluslararası düzeyde tanınırlığını garanti eder. TYÇ etiketi, öğrencilerin mezun olduktan sonra sahip olacakları yeterliliklerin iş dünyasında ve akademik çevrelerde tanınmasını ve kabul görmesini sağlar, böylece kariyer ve eğitim hayatlarında önemli bir avantaj sunar. Detaylı bilgi

Genel Bilgiler

  • Kontenjan 30 (2025 Yılı)
  • Okul Bir. Kon. 1 (2025 Yılı)
  • Deprem Kon. 3 (2025 Yılı)
  • MEB Kon. 6 (2025 Yılı)
  • 35 Yaş Kadın Kon. 0 (2025 Yılı)
  • Öğrenim Süresi 4 Yıl
  • Öğrenim Düzeyi Lisans
  • Öğrenim Türü Örgün Öğretim
  • Puan Türü Sayısal
  • Taban Puanı Dolmadı (2024 Yılı)
  • Taban Baş. Sırası Dolmadı (2024 Yılı)

Yararlı Bağlantılar


Program Hakkında Bilgi

"Programımız, 2001 yılında İlköğretim Bölümü altında Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı adıyla kurulmuştur. Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programında 4 profesör, 3 doçent, 1 doktor öğretim üyesi ve 2 doktor araştırma görevlisi olmak üzere toplamda 10 tam zamanlı öğretim elemanı bulunmaktadır. Programımızın öğrenci kontenjanı 52'dir. Genel not ortalaması ve merkezi yerleştirme ile de mevcut öğrenci sayısının %30’u kadar programımıza yatay geçiş mümkündür.

Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı, fen bilimleri ve eğitim bilimleri alanlarını kapsayan dört yıllık lisans eğitimi sonunda alanında yetkin fen bilgisi öğretmenleri yetiştirmektedir. Fen bilimleri ile ilgili fizik, kimya ve biyoloji alanlarında kuramsal ve uygulamalı dersler (laboratuvarlar) verilmektedir. Eğitim bilimleri kapsamında ise öğrencilerin pedagojik eğitimlerini sağlamak üzere yine kuramsal ve uygulamalı dersler bulunmaktadır. Öğrenciler son sınıfta, bölümümüz tarafından belirlenmiş ortaokullara giderek stajlarını yaparlar. Mezunlarımız, akademik kariyerlerine devam edebilirken, Milli Eğitim Bakanlığı´na bağlı devlet ve özel okullarda öğretmen olarak çalışabilmektedirler. 

Bu programı başarı ile tamamlayan öğrencilere Fen Bilgisi Öğretmenliği lisans diploması verilir. Bu program, lisans düzeyinde eğitim veren bir programdır. Bu programdan mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve tüm derslerden başarılı olmak gereklidir."



Bu Programı Neden Tercih Etmelisiniz

"2001 yılında kurulmuş olan programımız 22 yıllık deneyime sahiptir ve eğitim-öğretimi, yeterli sayıda öğretim elemanı ile yürütmektedir. Öğretim elemanlarının fen eğitiminin çeşitli alanlarına yönelik, alana katkı sunacak nitelikte ulusal ve uluslararası yayınları, bildirileri, kitapları, projeleri ve hizmetiçi eğitimleri olduğu görülmektedir. Ayrıca öğretim elemanları mesleki gelişim etkinliklerine katılarak hem bireysel olarak kendi gelişimlerine hem de alana katkı sağlamaktadır. Öğretim elemanlarının yaptıkları çalışmalar ve deneyimleri doğrultusunda akademik yeterliklerinin yüksek düzeyde olduğu görülmektedir.
 Programımızda eğitim-öğretim ve ölçme-değerlendirme faaliyetleri program çıktıları göz önünde bulundurularak düzenlenmektedir. Programımızda mesleki ve alan eğitimi dersleri, alanında uzman öğretim elemanları tarafından yürütülmektedir. Programda açılan alan seçmeli dersleri, öğrencilerin mesleki ve alan yeterliklerini geliştirmeyi amaçlayarak planlanmıştır. Öğrenciler, genel kültür dersleri kapsamında da üniversite genelinde açılan ders seçenekleri içinden, kendi ilgi alanlarına uygun dersleri seçebilmektedirler.
 Anabilim dalımızda öğrencilerin bir bütün olarak gelişimlerini desteklemek; problem çözme becerileri gelişmiş, kendini tanıma ve diğerleriyle empati kurabilme becerisi yüksek, toplumsal duyarlılığa sahip ve üretimleriyle fen eğitimi alanına katkı sunan bireyler olmalarını desteklemek tüm öğretim elemanlarının önceliğidir. Anabilim dalı öğrencilerinin lisans eğitimi süreci boyunca, öğretim elemanları ve lisansüstü program öğrencileri tarafından gerçekleştirilen etkinliklere katılımları desteklenmekte, bu yöndeki talep ve istekler değerlendirmeye alınmaktadır. 
Anabilim dalımız okul ve üniversite işbirliğine önem vermektedir. Öğretmen adaylarımızın uygulama sürecini en verimli şekilde sürdürmeleri ve mesleki yaşamlarına en donanımlı şekilde başlamaları hedeflenmektedir. Öğretim elemanlarımız ve uygulama öğretmenleri arasındaki iletişimin sürekli olması konusunda çaba sarf edilmektedir."


YÖK Atlas verileri (2024)

Genel Bilgiler
Fen Bilgisi Öğretmenliği
ÖSYM Program Kodu102910067
Üniversite TürüDevlet
ÜniversiteÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Fakülte / YüksekokulEğitim Fakültesi
Puan TürüSAY
Burs TürüÜcretsiz
Genel Kontenjan30
Okul Birincisi Kontenjanı1
Toplam Kontenjan **34
Genel Kontenjana Yerleşen7
Okul Birincisi Kontenjanına Yerleşen0
Toplam Yerleşen7
Boş Kalan Kontenjan27
İlk Yerleşme Oranı23.333333333333332
Yerleşip Kayıt Yaptırmayan0
Ek Yerleşen2
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *302,76637
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *298.791
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *
2025 Tavan Puan(0,12) *324,37840
2025 Tavan Başarı Sırası(0,12) *232.253
2024'de Yerleşip 2025'de OBP'si Kırılarak Yerleşen Sayısı *---
Yerleşenlerin Ortalama OBP'si *438,76000
Yerleşenlerin Ortalama Diploma Notu *87,8
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) / ilk (tavan) kişinin değeridir.
**: Toplam Kontenjan = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.
Kontenjan, Yerleşme ve Kayıt İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Yerleşme Oranı % Kesin Kayıt Yaptıran Kazanıp Kayıt Yaptırmayan
Genel 30 7 23.333333333333332 9 0
Tübitak 0
Engelli 0
Okul Birincisi 1 0
Toplam * 34 7
Bu programa ayrıca TÜBİTAK başarısı nedeniyle 0 öğrenci doğrudan yerleştirilmiştir.
*: Toplam = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.


Not: Programa ek yerleştirme ile 2 kişi yerleşmiştir.
Yerleşenlerin Cinsiyet Dağılımı
Sayı % Oran
 Kız 7 % 100,0
 Erkek 0 % 0,0
Yerleşenlerin Geldikleri Coğrafi Bölgeler
Yerleşen Sayısı % Oran Cinsiyet
Aynı Şehir 3 % 42,9 0 Erkek/3 Kız
Farklı Şehir 4 % 57,1 0 Erkek/4 Kız


Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 7 % 100
Akdeniz 5 % 71,4
Güneydoğu Anadolu 2 % 28,6

Yerleşenlerin Geldikleri İller
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam
7 % 100
Adana
3 % 42,9
Gaziantep
2 % 28,6
Osmaniye
2 % 28,6

Yerleşenlerin Öğrenim Durumu
Öğrenim Durumu Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 7 % 100
Liseden yeni mezun, YKS ye ilk defa girdi --- ---
Liseden mezun, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti 7 % 100,0
Üniversitede öğrenci iken sınava girip buraya yerleşti --- ---
Bir üniversiteden daha önce mezun olmuş --- ---
Diğer --- ---
Yerleşenlerin Liseden Mezuniyet Yılları
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 7 % 100
2024 6 % 85,7
2023 1 % 14,3

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Alanları
Lise Alanı Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 7 % 100
(9008)Alanı Yok 7 % 100,0

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Grubu / Tipleri

Genel Liseler Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Anadolu Lisesi (Y.Dille Öğretim Yapan Resmi Liseler) 5 % 71,4
Lise Programı 1 % 14,3
Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise / Özel Anadolu Lisesi 1 % 14,3
Önemli Açıklama: ÖSYM’nin gruplandırmasına göre,

Genel Lise grubu; Lise, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise, Özel Lise, Anadolu Lisesi, Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise, Fen Lisesi, Özel Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Spor Lisesi, Askerî Lise, Polis Koleji, Akşam Lisesi, Özel Akşam Lisesi, Açıköğretim Lisesi (lise programı), Çok Programlı Lise (lise programı, lise programı-Yabancı Dil Ağırlıklı), Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Özel Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi, Özel Anadolu Öğretmen Lisesi, Öğretmen Lisesi, Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsünü kapsamaktadır.

Meslek Lisesi grubu; Ticaret Meslek Liseleri, Teknik Liseler, Endüstri Meslek Liseleri, Kız Meslek Liseleri, Sağlık Meslek Liseleri, Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri, Sekreterlik Meslek Liseleri, İmam Hatip Liseleri, Açıköğretim Lisesi (Meslek Lisesi programları), İşitme Engelliler Meslek Lisesi, Çok Programlı Liseler (Meslek Lisesi programları), Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi (METEM) ve diğer meslek liseleri ile Astsubay Hazırlama Okullarını kapsamaktadır

(Kaynak: 2025 YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu)
Yerleşenlerin Mezun Oldukları Liseler
Öğrenim Durumu
Lise Toplam Lise'den Yeni Mezun Önceki Mezun
Toplam 7 0 7
AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ( - MERKEZE BAĞLI TAŞRA) 1 0 1
EMİNE KONUKOĞLU ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - ŞAHİNBEY) 1 0 1
ENVER KURTTEPELİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 0 1
ÖZEL GAZİANTEP BAYSAL BOĞAZİÇİ ANADOLU LİSESİ (GAZİANTEP - ŞEHİTKAMİL) 1 0 1
SAVRUN ŞEHİT MUSTAFA ÇİĞİLOĞLU ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - KADİRLİ) 2 0 2
ŞEHİT CAFER KAŞAN ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
Önemli Açıklama:

Aynı kod ile birden çok lise olması durumunda, bunlar / işareti ile ayrılarak bir arada verilmiştir. (Kaynak: 2019 YKS Ortaöğretim Kurumları Kitapçığı)
Yerleşen Okul Birincileri
Yerleşen Sayısı
Toplam ---
Genel ---
Okul Birincisi ---
Şehit-Gazi Yakını ---
Depremzede ---
Otuz Dört Yaş Üstü Kadın ---
Taban Puan ve Başarı Sırası İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Sayısı Yerleşen Son Kişinin Puanı *
Genel Kontenjan 30 7 302,76637
Okul Birincisi Kontenjanı 1 0

Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *
Kontenjan Yerleşen Sayısı 0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Katsayı ile
Genel Kontenjan 30 7 298.791
Okul Birincisi Kontenjanı 1 0
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler dışında.
Yerleşen Son Kişinin Profili
Öğrenim Durumu Liseden mezun, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti
Liseden Mezuniyet Senesi 2024
Lise Alanı (9008) Alanı Yok
Yerleştiği Puan* 302,76637
Yerleştiği Başarı Sırası* 298.791
Yerleştiği Katsayı 0,12 Katsayı
Ortaöğretim Başarı Puanı 434,545
Diploma Notu 86,9
Cinsiyeti Kız
Geldiği İli Gaziantep
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) kişinin değeridir.
Yerleşenlerin YKS Net Ortalamaları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Ortalama OBP 438,760 ---
Yerleşen 7 ---
TYT Temel Matematik (40 soruda) 12,2 ---
TYT Fen Bilimleri (20 soruda) 8,3 ---
TYT Türkçe (40 soruda) 24,1 ---
TYT Sosyal Bilimler (20 soruda) 9,9 ---
AYT Matematik (40 soruda) 10,0 ---
AYT Fizik (14 soruda) 2,0 ---
AYT Kimya (13 soruda) 3,5 ---
AYT Biyoloji (13 soruda) 5,8 ---

 Tüm "Fen Bilgisi Öğretmenliği"
Programlarının Net Sihirbazı için Tıklayın


Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Puanları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 7 ---
Ortalama OBP 438,760 ---
TYT 356,908 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 7 ---
En Düşük OBP 367,400 ---
TYT 339,463 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Başarı Sıraları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 7 ---
TYT 384.649 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 7 ---
TYT 524.174 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin OBP eklenmeden başarı sıraları dikkate alınmıştır.
Ülke Genelinde Tercih Edilme İstatistikleri
Toplamda Tercih Eden Aday Sayısı 43
Bir Kontenjana Talip Olan Aday Sayısı 1,3
Ortalama Tercih Edilme Sırası 11,4
Birinci Sırada Tercih Eden Sayısı --- % 0,0
İlk Üç Sırada Tercih Eden Sayısı 8 % 18,6
İlk Dokuz Sırada Tercih Eden Sayısı 17 % 39,5

Tercih Sırası Aday Sayısı
2 3
3 5
5 3
7 4
8 1
9 1
10 ve Sonrası 26
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihlerine Yerleşti?

Programa Yerleşen Sayısı 7
Birinci Tercih Olarak Yerleşen Sayısı --- % 0,0
İlk Üç Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 5 % 71,4
İlk On Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 6 % 85,7
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihinde Yerleşti 4,7

Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
1 ---
2 2
3 3
4 ---
5 1
6 ---
7 ---
8 ---
9 ---
10 ---
11 ---
12 ---
Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
13 ---
14 ---
15 1
16 ---
17 ---
18 ---
19 ---
20 ---
21 ---
22 ---
23 ---
24 ---

Öğretim Üyesi Sayısı ve Unvan Dağılımı
Ünvan Akademisyen Sayısı
Profesör5
Doçent2
Doktor Öğretim Üyesi---
Toplam7
Önemli Açıklama:

Bu tablodaki veriler, ÖSYM’nin 2025 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ndan alınmıştır. Kılavuzda sadece fakültelerdeki lisans programları için değerler bulunmaktadır.
Kayıtlı Öğrenci Sayısı
Kayıtlı Öğrenci Sayısı % Oran
Toplam 237 % 100,00
Erkek 84 % 35,44
Kız 153 % 64,56
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2024-2025 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Programdan Mezun Olan Öğrenci Sayıları
Mezuniyet Yılı Toplam Erkek Kız
2024 57 18 39
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2024-2025 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Değişim Programı ile Giden/Gelen Öğrenci Sayıları

Değişim Programı ile Giden/Gelen öğrenci bilgisi bulunmamaktadır.

Önemli Açıklama:

Tablolar, 2024-2025 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Yatay Geçiş ile Gelen/Giden Öğrenci Sayıları
Yatay Geçiş ile Gelen Öğrenci
2024 2025
10 ---

Yatay Geçiş ile Giden Öğrenci
2024 2025
4 ---
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2024-2025 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.