Resim-İş Öğretmenliği Pr. (102990108)
Akredite
TYÇ

Akredite Program
Bu program
EPDAD
tarafından akredite edilmiştir.
Program Akreditasyonu; bir akreditasyon kuruluşu tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş, akademik ve alana özgü standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp karşılanmadığını ölçen değerlendirme ve dış kalite güvence sürecini ifade etmektedir.

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
Bu program TYÇ etiketine sahiptir.
TYÇ (Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi) etiketi, bu programın ulusal yeterlilikler çerçevesinde yer aldığını ve belirli eğitim standartlarına uygun olduğunu gösterir. Bu etiket, öğrencilere seçtikleri programların kalite ve standartlarını, iş piyasasındaki geçerliliğini ve uluslararası düzeyde tanınırlığını garanti eder. TYÇ etiketi, öğrencilerin mezun olduktan sonra sahip olacakları yeterliliklerin iş dünyasında ve akademik çevrelerde tanınmasını ve kabul görmesini sağlar, böylece kariyer ve eğitim hayatlarında önemli bir avantaj sunar. Detaylı bilgi

Genel Bilgiler

  • Kontenjan 30 (2024 Yılı)
  • Okul Bir. Kon. 0 (2024 Yılı)
  • Deprem Kon. 0 (2024 Yılı)
  • MEB Kon. 0 (2024 Yılı)
  • 35 Yaş Kadın Kon. 0 (2024 Yılı)
  • Öğrenim Süresi 4 Yıl
  • Öğrenim Düzeyi Lisans
  • Öğrenim Türü Örgün Öğretim
  • Puan Türü Özel Yetenek Sınavı

Yararlı Bağlantılar


Program Hakkında Bilgi

"Resim-İş Öğretmenliği Programı; 1986 yılında, Resim-İş ve Sanat Eğitimi adıyla kurulmuş ve 30 öğrenci ile öğretime başlamıştır. 1988 yılında Resim-İş Eğitimi Bölümü olarak adlandırılmış ve üç ana sanat dalını kapsayacak şekilde düzenlenmiştir: Resim Ana Sanat Dalı, Grafik Ana Sanat Dalı, Heykel Ana Sanat Dalı. Bölüm, ilk mezunlarını 1990 yılında vermiştir. Program 1997 yılında yeni bir yapılanmayla Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü adı altında Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı’na dönüşmüştür. Güzel sanatlar eğitimi bölümlerinde ikinci bir anabilim dalı olarak öngörülen Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı henüz açılmamıştır.

Resim-İş Öğretmenliği Programı; sanatsal üretimin yanı sıra, sanat tarihi, sanat eleştirisi, sanat teorisi, sanat felsefesi, sanat öğretimi metotları gibi nitelikli bir görsel sanatlar öğretmeninin bilmesi gereken disiplinleri de kapsayan dersleri içermektedir. Programımızda, her öğretmen adayı belirli bir sanat alanında uzmanlık düzeyinde eğitim almakta, yanı sıra her yıl uzmanlık alanı olarak seçtiği sanat alanının dışındaki bir sanat alanında eğitim alarak sanatın farklı alanlarında bilgisini ve deneyimini geliştirir. Programımızda üç ana sanat atölye (resim, heykel, grafik) ve dört seçmeli sanat atölye (resim, heykel, grafik ve özgün baskı resim) eğitimi verilmektedir."



Bu Programı Neden Tercih Etmelisiniz

Ana bilim dalımız, öğrencilerin görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunmasına ve kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan bir eğitim ortamı sunar. Öğrencileri, işbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanmaları konusunda cesaretlendirir. Akademik kadromuzda yer alan öğretim elemanları, hem araştırmacı, hem öğretmen hem de sanatçı kimlikleriyle öğrencilerimize model olmaktadırlar. Ana bilim dalımızdan mezun olan öğrencilerimiz arasında, başarılı görsel sanatlar öğretmenleri, sanatçılar ve akademisyenler bulunması bunun kanıtıdır. Ana bilim dalımızda bulunan resim, grafik, heykel ve özgün baskı atölyeleri, öğrencilerin kendilerini bu alanda geliştirmeleri için olanaklar sağlar.