İlköğretim Matematik Öğretmenliği Pr. (102990258)

Genel Bilgiler

  • Kontenjan 45 (2024 Yılı)
  • Okul Bir. Kon. 2 (2024 Yılı)
  • Deprem Kon. 11 (2024 Yılı)
  • MEB Kon. 0 (2024 Yılı)
  • 35 Yaş Kadın Kon. 0 (2024 Yılı)
  • Öğrenim Süresi 4 Yıl
  • Öğrenim Düzeyi Lisans
  • Öğrenim Türü Örgün Öğretim
  • Puan Türü Sayısal
  • Taban Puanı 440,7197 (2023 Yılı)
  • Taban Baş. Sırası 66792 (2023 Yılı)

Yararlı Bağlantılar


Program Hakkında Bilgi

Matematik Eğitimi ana bilim dalı Çukurova Üniversitesi kampüsünde Eğitim Fakültesi bünyesinde ortaokul matematik öğretmenleri yetiştirmek amacıyla 2014 yılında kurulmuştur.  Matematik Eğitimi ana bilim 2020 yılında öğrenci kabul etmeye başlamıştır. Anabilim Dalının eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. Programda alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama dersleri yer almaktadır.  Bu ana bilim dalının mezunları  "Ortaokul Matematik Öğretmeni" unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Matematik Öğretmeni olarak atanabileceklerdir. Yurt dışında öğretmenlik yapmak isteyen veya eğitim sektörünün farklı alanlarında çalışmak isteyen mezunlar da gerekli şartları sağladıkları takdirde bu alanlarda görev yapabileceklerdir. Ayrıca matematik eğitimi alanında veya eğitimle ilgili başka alanlarda yurt içinde veya yurt dışında akademik kariyer yapmak isteyen mezunlar, gerekli şartları sağladıkları takdirde üniversitelerin akademik birimlerinde öğretim elemanı (araştırma görevlisi) olarak görev alabilmeleri de mümkün olacaktır.



Bu Programı Neden Tercih Etmelisiniz

İlköğretim Matematik Öğretmenliği programında alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama dersleri yer almaktadır.  Bu ana bilim dalının mezunları  "Ortaokul Matematik Öğretmeni" unvanı ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ve özel eğitim kurumlarına Matematik Öğretmeni olarak atanabileceklerdir. Yurt dışında öğretmenlik yapmak isteyen veya eğitim sektörünün farklı alanlarında çalışmak isteyen mezunlar da gerekli şartları sağladıkları takdirde bu alanlarda görev yapabileceklerdir. 


YÖK Atlas verileri (2023)

Genel Bilgiler
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
ÖSYM Program Kodu102990258
Üniversite TürüDevlet
ÜniversiteÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Fakülte / YüksekokulEğitim Fakültesi
Puan TürüSAY
Burs TürüÜcretsiz
Genel Kontenjan45
Okul Birincisi Kontenjanı2
Toplam Kontenjan **58
Genel Kontenjana Yerleşen47
Okul Birincisi Kontenjanına Yerleşen---
Toplam Yerleşen58
Boş Kalan Kontenjan0
İlk Yerleşme Oranı%100,0
Yerleşip Kayıt Yaptırmayan1
Ek Yerleşen1
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *361,66757
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *---
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *129.751
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *---
2024 Tavan Puan(0,12) *425,58844
2024 Tavan Başarı Sırası(0,12) *58.106
2023'de Yerleşip 2024'de OBP'si Kırılarak Yerleşen Sayısı *1
Yerleşenlerin Ortalama OBP'si *451,57310
Yerleşenlerin Ortalama Diploma Notu *90,3
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) / ilk (tavan) kişinin değeridir.
**: Toplam Kontenjan = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.
Kontenjan, Yerleşme ve Kayıt İstatistikleri
Yerleşenlerin Cinsiyet Dağılımı
Yerleşenlerin Geldikleri Coğrafi Bölgeler
Yerleşenlerin Geldikleri İller
Yerleşenlerin Öğrenim Durumu
Yerleşenlerin Liseden Mezuniyet Yılları
Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Alanları
Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Grubu / Tipleri
Yerleşenlerin Mezun Oldukları Liseler
Yerleşen Okul Birincileri
Taban Puan ve Başarı Sırası İstatistikleri
Yerleşen Son Kişinin Profili
Yerleşenlerin YKS Net Ortalamaları
Yerleşenlerin YKS Puanları
Yerleşenlerin YKS Başarı Sıraları
Ülke Genelinde Tercih Edilme İstatistikleri
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihlerine Yerleşti?
Öğretim Üyesi Sayısı ve Unvan Dağılımı
Kayıtlı Öğrenci Sayısı
Programdan Mezun Olan Öğrenci Sayıları
Değişim Programı ile Giden/Gelen Öğrenci Sayıları
Yatay Geçiş ile Gelen/Giden Öğrenci Sayıları