Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Pr. (102910031)

Genel Bilgiler

  • Kontenjan 20 (2024 Yılı)
  • Okul Bir. Kon. 1 (2024 Yılı)
  • Deprem Kon. 5 (2024 Yılı)
  • MEB Kon. 1 (2024 Yılı)
  • 35 Yaş Kadın Kon. 0 (2024 Yılı)
  • Öğrenim Süresi 4 Yıl
  • Öğrenim Düzeyi Lisans
  • Öğrenim Türü Örgün Öğretim
  • Puan Türü Sayısal
  • Taban Puanı Dolmadı (2023 Yılı)
  • Taban Baş. Sırası Dolmadı (2023 Yılı)

Yararlı Bağlantılar


Program Hakkında Bilgi

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, lisans mezunları Bilgisayar Öğretmeni ve Öğretim Teknoloğu unvanını taşımaya hak kazanır. Lisans programındaki bilgisayar eğitimi ile mezunlar bu iki meslek dışında Yazılım Tasarımcısı ve Yazılım Geliştiricisi olarak da istihdam edilmektedir. Lisans programının iki ana amacı bulunmaktadır: Birinci amaç ilk ve orta öğretimde görev alacak olan, temel mesleki bilgi ve becerileri kazanmış bilgisayar öğretmenleri yetiştirmektir. İkinci ana amaç ise, öğrenci kitlesinin pedagojik düzeyine ve müfredata uygun öğretim materyali ve eğitim yazılımı tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme alanlarında yetkin BDE (Bilgisayar Destekli Eğitim) uzmanları yetiştirmektir. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi lisans programında alan ile ilgili teorik ve uygulamalı dersler verilmektedir. Ayrıca öğrenciler okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri ile ilk ve orta öğretim okullarında staj yapmaktadırlar. İlk mezunlarını 2003 yılında veren Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi programı, bugüne kadar kamu ve özel sektörde çalışan çok sayıda nitelikli öğretmen ve teknolog yetiştirmiştir.



Bu Programı Neden Tercih Etmelisiniz

21.yüzyılda, teknoloji ve bilgisayarların kapsama alanının giderek genişlediği dünyamızda, Çukurova Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü, geleceğin mesleklerine yön veren nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi hedefler. Bu bölüm, bir yandan öğrencilere teknolojinin son trendlerini öğretirken, diğer yandan da eğitim teknolojileri üzerine eleştirel düşünme yetenekleri kazandırır.
Bölümümüz, öğrencilere yazılım, robotik kodlama, veri analizi gibi teknolojik beceriler sunmanın yanı sıra, bu becerileri eğitim alanında nasıl uygulayacakları konusunda da geniş bir perspektif kazandırır. Bu çerçevede, öğrencilerimiz öğretmenlik mesleğine yönelebileceği gibi, yazılım geliştirme, veri analizi ve robotik kodlama gibi birçok alanda da kariyer yapma fırsatına sahip olurlar.
Çukurova Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü, Türkiye'deki en güçlü akademik kadrolardan birine sahiptir. Alanında uzman olan akademisyenlerimiz, hem teorik bilgi sağlar hem de uygulamalı eğitimle öğrencilerin bilgi ve becerilerini pratiğe dökme fırsatı sunar.
Uluslararası öğrenciler için de cazip bir seçenek olan bu program, çok kültürlü bir öğrenme deneyimi sunar ve öğrencilere global bir perspektif kazandırır. Dünya genelinden gelen öğrencilerimiz, birbirlerinden öğrenirken aynı zamanda birbirlerine öğretirler. Bu sayede, öğrencilerimiz farklı kültürlerden gelen öğrencilerle birlikte çalışma becerisi kazanırlar.
Bölüm, modern ve teknolojik olarak gelişmiş laboratuvarlara ve fiziki altyapıya sahip olmasıyla öne çıkar. Öğrencilerin kullanımına sunulan geniş bilgisayar laboratuvarları, yazılım geliştirme, veri analizi ve robotik kodlama gibi alanlarda uygulamalı öğrenme deneyimleri sunar.
Öğrencilerimizin mezun olduktan sonra kazandıkları başarılar, programın kalitesini ve değerini kanıtlar niteliktedir. Mezunlarımız, hem Türkiye'de hem de uluslararası alanda öne çıkan okullarda öğretmenlik yapmanın yanı sıra, yazılım şirketlerinde, teknoloji start-up'larında ve bilişim sektöründe de önemli roller üstlenmiştir.
Sonuç olarak, Çukurova Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bölümü, sadece bir kariyer seçimi değil, aynı zamanda geleceğin teknoloji ve eğitim dünyasına yön verme fırsatı sunar. Geleceğin fırsatlarla birleştiği bu kesişim noktasında yer almak isteyen herkesi bölümümüze bekliyoruz.


YÖK Atlas verileri (2023)

Genel Bilgiler
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
ÖSYM Program Kodu102910031
Üniversite TürüDevlet
ÜniversiteÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Fakülte / YüksekokulEğitim Fakültesi
Puan TürüSAY
Burs TürüÜcretsiz
Genel Kontenjan20
Okul Birincisi Kontenjanı1
Toplam Kontenjan **26
Genel Kontenjana Yerleşen10
Okul Birincisi Kontenjanına Yerleşen---
Toplam Yerleşen10
Boş Kalan Kontenjan16
İlk Yerleşme Oranı%38,5
Yerleşip Kayıt Yaptırmayan1
Ek Yerleşen4
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *310,18294
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Puanı *---
0,12 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *291.427
0,12 + 0,06 Katsayı ile Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *---
2023 Tavan Puan(0,12) *329,69185
2023 Tavan Başarı Sırası(0,12) *234.806
2022'de Yerleşip 2023'de OBP'si Kırılarak Yerleşen Sayısı *2
Yerleşenlerin Ortalama OBP'si *435,682
Yerleşenlerin Ortalama Diploma Notu *87,1
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) / ilk (tavan) kişinin değeridir.
**: Toplam Kontenjan = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.
Kontenjan, Yerleşme ve Kayıt İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Yerleşme Oranı % Kesin Kayıt Yaptıran Kazanıp Kayıt Yaptırmayan
Genel 20 10 %38,5 9 1
Tübitak ---
Engelli ---
Okul Birincisi 1 ---
Toplam * 26 10
*: Toplam = Genel + Okul Birincisi + Şehit-Gazi Yakını + 34 Yaş Üstü Kadın + Depremzede Aday kontenjanları toplamından oluşmaktadır.


Not: Programa ek yerleştirme ile 4 kişi yerleşmiştir.
Yerleşenlerin Cinsiyet Dağılımı
Sayı % Oran
 Kız 5 %50,0
 Erkek 5 %50,0
Yerleşenlerin Geldikleri Coğrafi Bölgeler
Yerleşen Sayısı % Oran Cinsiyet
Toplam 10 %100,0 5 Erkek/5 Kız
Aynı Şehir 5 %50,0 3 Erkek/2 Kız
Farklı Şehir 5 %50,0 2 Erkek/3 Kız


Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 10 %100,0
Akdeniz 8 %80,0
İç Anadolu 2 %20,0

Yerleşenlerin Geldikleri İller
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam
10 %100,0
Adana
5 %50,0
Ankara
1 %10,0
Hatay
1 %10,0
Kayseri
1 %10,0
Osmaniye
2 %20,0

Yerleşenlerin Öğrenim Durumu
Öğrenim Durumu Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 10 %100,0
Liseden yeni mezun, YKS ye ilk defa girdi 1 %10,0
Liseden mezun, daha önce hiç üniversiteye yerleşmemişti 4 %40,0
Üniversitede öğrenci iken sınava girip buraya yerleşti 2 %20,0
Bir üniversiteden daha önce mezun olmuş 3 %30,0
Diğer --- ---
Yerleşenlerin Liseden Mezuniyet Yılları
Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 10 %100,0
2023 1 %10,0
2022 3 %30,0
2021 1 %10,0
2020 1 %10,0
2018 1 %10,0
2015 1 %10,0
2007 1 %10,0
2004 1 %10,0

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Alanları
Lise Alanı Yerleşen Sayısı % Oran
Toplam 10 %100,0
(9008)Alanı Yok 7 %70,0
(6303)Fen Bilimleri 3 %30,0

Yerleşenlerin Mezun Oldukları Lise Grubu / Tipleri

Genel Liseler Grubu
Lise Tipi Yerleşen % Oran
Anadolu Lisesi (Y.Dille Öğretim Yapan Resmi Liseler) 4 %40,0
Lise Programı 3 %30,0
Lise (Resmi Ve Gündüz Öğretimi Yapan Liseler) 2 %20,0
Özel Fen Lisesi 1 %10,0
Önemli Açıklama: ÖSYM’nin gruplandırmasına göre,

Genel Lise grubu; Lise, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise, Özel Lise, Anadolu Lisesi, Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise, Fen Lisesi, Özel Fen Lisesi, Sosyal Bilimler Lisesi, Spor Lisesi, Askerî Lise, Polis Koleji, Akşam Lisesi, Özel Akşam Lisesi, Açıköğretim Lisesi (lise programı), Çok Programlı Lise (lise programı, lise programı-Yabancı Dil Ağırlıklı), Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar Lisesi, Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Özel Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi, Anadolu Öğretmen Lisesi, Özel Anadolu Öğretmen Lisesi, Öğretmen Lisesi, Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsünü kapsamaktadır.

Meslek Lisesi grubu; Ticaret Meslek Liseleri, Teknik Liseler, Endüstri Meslek Liseleri, Kız Meslek Liseleri, Sağlık Meslek Liseleri, Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri, Sekreterlik Meslek Liseleri, İmam Hatip Liseleri, Açıköğretim Lisesi (Meslek Lisesi programları), İşitme Engelliler Meslek Lisesi, Çok Programlı Liseler (Meslek Lisesi programları), Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi (METEM) ve diğer meslek liseleri ile Astsubay Hazırlama Okullarını kapsamaktadır

(Kaynak: 2021 YKS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu)
Yerleşenlerin Mezun Oldukları Liseler
Öğrenim Durumu
Lise Toplam Lise'den Yeni Mezun Önceki Mezun
Toplam 10 1 9
75.YIL ANADOLU LİSESİ (ADANA - YÜREĞİR) 1 0 1
AÇIK ÖĞRETİM LİSESİ ( - MERKEZE BAĞLI TAŞRA) 3 0 3
AHMET KURTTEPELİ ANADOLU LİSESİ (ADANA - ÇUKUROVA) 1 0 1
BAHRİ ÇELEN ANADOLU LİSESİ (HATAY - ERZİN) 1 0 1
GÜLTEN-ALİ ZİYAN ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - KADİRLİ) 1 1 0
KADİRLİ ATATÜRK ANADOLU LİSESİ (OSMANİYE - KADİRLİ) 1 0 1
ÖZEL ELBİSTAN YILDIZ KOLEJİ FEN LİSESİ (KAHRAMANMARAŞ - ELBİSTAN) 1 0 1
TOKİ ŞEHİT OZAN ONUR İLGEN ANADOLU LİSESİ (ADANA - SEYHAN) 1 0 1
Önemli Açıklama:

Aynı kod ile birden çok lise olması durumunda, bunlar / işareti ile ayrılarak bir arada verilmiştir. (Kaynak: 2019 YKS Ortaöğretim Kurumları Kitapçığı)
Yerleşen Okul Birincileri
Yerleşen Sayısı
Toplam --
Genel --
Okul Birincisi --
Taban Puan ve Başarı Sırası İstatistikleri
Kontenjan Yerleşen Sayısı Yerleşen Son Kişinin Puanı *
Genel Kontenjan 20 10 310,18294
Okul Birincisi Kontenjanı 1 --- ---

Yerleşen Son Kişinin Başarı Sırası *
Kontenjan Yerleşen Sayısı 0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Katsayı ile
Genel Kontenjan 20 10 291.427 ---
Okul Birincisi Kontenjanı 1 --- --- ---
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler dışında.
Yerleşen Son Kişinin Profili
Öğrenim Durumu Bir üniversiteden daha önce mezun olmuş
Liseden Mezuniyet Senesi 2015
Lise Alanı (9008)Alanı Yok
Yerleştiği Puan* 310,18294
Yerleştiği Başarı Sırası* 291.427
Yerleştiği Katsayı 0,12 Katsayı
Ortaöğretim Başarı Puanı 445,250
Diploma Notu 89,1
Cinsiyeti Kız
Geldiği İli ADANA
*: Tübitak ve Engelli ek puanı ile Genel Kontenjana yerleşenler dışında Genel Kontenjana yerleşen son (taban) kişinin değeridir.
Yerleşenlerin YKS Net Ortalamaları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Ortalama OBP 435,682 ---
Yerlesen 10 ---
TYT Fen Bilimleri (20 soruda) 6,9 ---
TYT Sosyal Bilimler (20 soruda) 9,5 ---
TYT Temel Matematik (40 soruda) 16,3 ---
TYT Türkçe (40 soruda) 24,8 ---
AYT Biyoloji (13 soruda) 2,4 ---
AYT Fizik (14 soruda) 4,9 ---
AYT Kimya (13 soruda) 2,3 ---
AYT Matematik (40 soruda) 15,3 ---

 Tüm "Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği "
Programlarının Net Sihirbazı için Tıklayın


Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Puanları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 10 ---
Ortalama OBP 435,682 ---
TYT 312,275 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Puanları
0,12 Katsayı ile 0,12 + 0,06 Ek Puan ile
Yerleşen 10 ---
En Düşük OBP 406,600 ---
TYT 285,368 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin testlerdeki netleri dikkate alınmıştır.
Yerleşenlerin YKS Başarı Sıraları
Yerleşenlerin YKS'deki Ortalama Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 10 ---
TYT 377.028 ---

Yerleşenlerin YKS'deki En Düşük Başarı Sıraları (OBP Eklenmeden)
0,12 Katsayı ile Yerleşenler 0,12 + 0,06 Ek Puan ile Yerleşenler
Yerleşen 10 ---
TYT 558.589 ---
Önemli Açıklama:

Yukarıdaki değerlerin hesaplanmasında Tübitak ve Engelli ek puanı ile yerleşenler (varsa) dışında Genel Kontenjana yerleşenlerin OBP eklenmeden başarı sıraları dikkate alınmıştır.
Ülke Genelinde Tercih Edilme İstatistikleri
Toplamda Tercih Eden Aday Sayısı 37
Bir Kontenjana Talip Olan Aday Sayısı 1,4
Ortalama Tercih Edilme Sırası 10,3
Birinci Sırada Tercih Eden Sayısı --- %
İlk Üç Sırada Tercih Eden Sayısı 5 %13,5
İlk Dokuz Sırada Tercih Eden Sayısı 22 %59,5

Tercih Sırası Aday Sayısı
2 3
3 2
4 6
5 1
6 2
7 5
8 1
9 2
10 ve Sonrası 15
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihlerine Yerleşti?
Programa Yerleşen Sayısı 10
Birinci Tercih Olarak Yerleşen Sayısı --- %
İlk Üç Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 2 %20,0
İlk On Tercih Olarak Yerleşen Sayısı 8 %80,0
Yerleşenler Ortalama Kaçıncı Tercihinde Yerleşti 5,6

Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
1 ---
2 1
3 1
4 5
5 ---
6 ---
7 1
8 ---
9 ---
10 ---
11 1
12 ---
Tercih Sırası Yerleşen Sayısı
13 1
14 ---
15 ---
16 ---
17 ---
18 ---
19 ---
20 ---
21 ---
22 ---
23 ---
24 ---

Öğretim Üyesi Sayısı ve Unvan Dağılımı
Ünvan Akademisyen Sayısı
Profesör1
Doçent1
Doktor Öğretim Üyesi3
Toplam5
Önemli Açıklama:

Bu tablodaki veriler, ÖSYM’nin 2024 Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’ndan alınmıştır. Kılavuzda sadece fakültelerdeki lisans programları için değerler bulunmaktadır.
Kayıtlı Öğrenci Sayısı
Kayıtlı Öğrenci Sayısı % Oran
Toplam 110 % 100,00
Kız 44 % 40,00
Erkek 66 % 60,00
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Programdan Mezun Olan Öğrenci Sayıları
Mezuniyet Yılı Toplam Erkek Kız
2023 8 5 3
Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Değişim Programı ile Giden/Gelen Öğrenci Sayıları

Değişim Programı ile Giden/Gelen öğrenci bilgisi bulunmamaktadır.

Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.
Yatay Geçiş ile Gelen/Giden Öğrenci Sayıları
Yatay Geçiş ile Gelen Öğrenci
2022 2023
3 1

Yatay Geçiş ile Giden öğrenci bilgisi bulunmamaktadır.

Önemli Açıklama:

Tablolar, 2023-2024 Öğretim Yılı Yükseköğretim İstatistikleri’nden alınan verilere göre hazırlanmıştır.